9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    keennan.debie

[Opgelost] Staingate reparatieprogramma afgelopen?

Ik ben vandaag bij Switch binnengelopen met mijn MacBook Pro 2015 met de topcoating die loskomt. Daar vertelden ze me dat ik net 10 dagen (jawel, net te laat) over de 4 jaar garantie van de staingate issue zit. Hij zei me dat ik eens moest bellen naar Apple, het probleem uitleggen en ze soms de garantie met nog eens een maand verlengen om dit op te lossen.

Nu heb ik naar Apple gebeld en vertelde me ze doodleuk dat het reparatieprogramma afgelopen is en dat er dus niks kan gebeuren onder garantie, of ik moet 600 a 700 euro neertellen (volgens Switch) voor een productiefout dat totaal mijn fout niet is en waarvan ik nu hoopte dat het probleem zich eerder stelde.

Kan hier dan niets meer aan gedaan worden? Apple laat mij gewoon stikken met hun eigen productiefout… :/

Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 1 day geleden door Night. Reden: topic opgelost
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Je bent natuurlijk wel 4 jaar te lang gewacht…

Bijdrager
    keennan.debie

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 5 november 2019 om 23:01</p>
    Je bent natuurlijk wel 4 jaar te lang gewacht…

Ik kan er toch niets aan doen dat hun productiefout pas na 4 jaar opduikt bij mijn toestel?

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon wat vaker Apple bellen. Ik geloof niet dat ze zo hard zijn als je echt tien dagen te laat bent. Ik denk eerder dat ze gewoon ‘Nee verkopen’ om te kijken of je het accepteert. Ze proberen het natuurlijk altijd, als je een beetje blijft aandringen of een oplossing eist dan buigen ze meestal wel. Lijk mij sterk dat ze niet nog ergens een display hebben liggen.

Bijdrager
    Hyrax

Bel en zeg dat een vriend wel een CS code heeft gekregen voor tien dagen na termijn en dat je anders een senior wilt spreken

Bijdrager
    keennan.debie

<p class=”cite”>Hyrax op 6 november 2019 om 16:37</p>
    Bel en zeg dat een vriend wel een CS code heeft gekregen voor tien dagen na termijn en dat je anders een senior wilt spreken

Wat is een CS code exact?

Bijdrager
    flyinghigh

Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn MacBook pro uit early 2015. Half jaartje te laat met claimen van een nieuwe display. Hoewel het model in principe wel onder het garantie programma valt. 4 jaar vanaf factuurdatum is blijkbaar de grens.

Ik heb gesproken met een Genius in Apple Amsterdam. Ze konden helaas niets voor mij betekenen. Zelfs niet nadat ik met de filiaal manager had gesproken. Reparatie was mogelijk maar dan wel voor eigen rekening. Zo vonden het wel heel vervelend, maar konden qua kosteloze reparatie niets meer betekenen voor mij.

Apple is natuurlijker geen communicatie wonder dit gebied. Het vervangingsprogramma staat niet eens meer op de website genoemd. Via websites van derden moet je hier achter komen. Dat werd ook wel erkend. De problemen met het display heb ik niet eerder ervaren of opgemerkt omdat ik gewoon erg zuinig omspring met mijn spullen.

Afijn, geen kosteloze reparatie. Toen heb ik het over een andere boeg gegooid. Kunnen jullie dan geen korting geven op een nieuw aan te schaffen MacBook pro? Situatie is toch vervelend. Er was gelukkig wederzijds begrip. Dat was gelukkig mogelijk en er kwam een prima kortingsregeling.  En daarnaast kon ik mijn huidige Macbook alsnog inleveren met een recycle bijdrage.

Wat wil ik zeggen met dit voorbeeld: als een reparatie niet meer wordt verleend, probeer dan te denken in een andere oplossing die je alsnog een voordeel kan opleveren. In dit geval een riante korting op een nieuw aan te schaffen computer.

Je huidige laptop is toch 4 jaar oud. Deze kan vast nog even mee, maar je weet niet hoe je huidige display het nog volhoudt zonder ergernis. Een dergelijke reparatie is kostbaar en staat niet in verhouding tot de restwaarde.  De korting die ik kreeg was in financieel opzicht groter dan de kosten van de reparatie. Uiteraard heb ik kosten gemaakt, maar ik heb wel weer een nieuwe MacBook pro uit 2019.

Misschien dat je hier iets aan hebt. Denken in oplossingen biedt vaak meer dan frustraties en hakken in het zand. Succes!

Bijdrager
    keennan.debie

Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik ben uiteindelijk bij Apple Brussels binnen gesprongen met het probleem. Daar zaten ze ook verveelt met dat hij net buiten de 4 jaar was, maar de medewerker zag dat ik al contact had opgenomen met Apple Care en ging zelf met zijn manager spreken. Uiteindelijk toch een gratis reparatie gekregen zonder veel aandringen. Mijn vertrouwen in Apple is terug hersteld!

Ik moet wel 10 dagen wachten aangezien ze veel herstellingen moeten uitvoeren, maar dat kan ik wel aan!

Nog eens bedankt iedereen!

<p class=”cite”>flyinghigh op 7 november 2019 om 18:40</p>
    Kunnen jullie dan geen korting geven op een nieuw aan te schaffen MacBook pro?

Hoeveel korting heb je dan gekregen?

Bijdrager
    flyinghigh

Oh wat fijn dat je de reparatie alsnog hebt gekregen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.