30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Stage Amsterdam

Jaja, ik denk nu al aan school, je mag niet vergeten dat het binnen een maand (secundair onderwijs) terug op de banken zitten wordt. Maar voor ons is het de maand september relax. We hebben dan zoals elk jaar een stage, deze keer voor ons naar Amsterdam. Nu we zullen daar een tijdje vrij ronddolen en ik vroeg me af wat we zeker moeten bezoeken?! A’dammers post maar raak! Ik kom ook niet elke dag in Amsterdam xD

Dus het moet de moeite zijn hé

Bijdrager
    dre brettel

Zo snel al stage?? Welke richting volg jij?
    Madame Tussaud’s :P

Bijdrager
    J-roen

De wallen, natuurlijk.

Bijdrager
    Steff

Amsterdam Arena.

Bijdrager
    chocolate

de wallen = hoertjes?

Adam arena zei mijn broer direct ook, deze zal het zeker worden!

Ik volg Moderne Wetenschappen optie Wiskunde

Bijdrager
    Zora la rousse
    Bijdrager
    SeaTrue
    ”Neuigkeiten”

ik ook, maar wij gaan niet op stage voort een of tander hoor! gelukzak!!!

Bijdrager
    chocolate
    ”Zora

Langs de grachten lopen ;-).

Dat is al door de leerkrachten gepland, we gaan bootjevaren xD

Bijdrager
    chocolate
    ”samheijens”
    ”Neuigkeiten”

ik ook, maar wij gaan niet op stage voort een of tander hoor! gelukzak!!!

Tjah hangt af van school tot school en bij ons ook eens van richting, De Latijnse richting gaat zomaar eventjes naar ROME!

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Neuigkeiten”
    ”Zora

Watjes :?.

Bijdrager
    chocolate

Jij werkt zeker aan de walletjes? ^^

Bijdrager
    Mr Wabbit

Hell no..Luister..Ga naar de Dam, kijk naar het monument, daarachter staat een hotel genaamd Krasnapolski..ga vlak voor dat hotel naar links..je bent nu in de warmoesstraat..loop door tot je een bord van Guinness ziet hangen aan de rechterkant van de straat..ga daar naar binnen en je bevindt je in de beste Ierse Pub van Nederland..en waarschijnlijk ook van België..ga aan de bar zitten, bestel een pint Kilkenny of Murphy’s Red en het wordt vanzelf gezellig..:D

Bijdrager
    hansenonline

en vergeet niet aan de bar de pool cues te vragen als je wilt poolen :).

Bijdrager
    chocolate

Dan wordt dat de plaats waar we onze laatste avond gaan houden! Tnx voor de tips

Bijdrager
    marloez
    ”Neuigkeiten”
    ”Zora

zwaai even als je bij het Doelen Hotel vaart, daar tegenover werk ik:P

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Neuigkeiten”

Jij werkt zeker aan de walletjes? ^^

Ik zou ff rekening houden met laagvliegende smijtserviezen :evil: .

Bijdrager
    A

Zora hoeveel smijtservies heb je nog ? Ik bedoel raakt je voorraad niet snel op ?

Bijdrager
    MacBeer

Zora heeft boemerang smijtservies…

Bijdrager
    Neproadie

Je moet dan zeker zo gauw mogelijk andere steden gaan bezoeken….Amsterdam :sealed:

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Ashwin”

Zora hoeveel smijtservies heb je nog ? Ik bedoel raakt je voorraad niet snel op ?

Ik kom nooit tekort bij de dukatenactie van Blokker.

Bijdrager
    A
    ”MacBeer”

Zora heeft boemerang smijtservies…

Aha dat verklaart een hoop.

Bijdrager
    chocolate

Haha xD we gaan ook fietsen maar waar weetik niet. Ons verblijf is in Amsterdam zelf in een jeugdherberg. Kzal eventjes fotos zoeken van mensen die er vorig jaar geweest zijn

//edit:

Verblijf: NJHC-Herberg Vondelpark: Zandpad 5 – 1054 GA Amsterdam

plaat voor het verblijf:

Bijdrager
    A
    ”Zora
    ”Ashwin”

Ik kom nooit tekort bij de dukatenactie van Blokker.

Ja dat is het lekker goedkoop he. :innocent:

Bijdrager
    chocolate

Yip bumpje hier. Maandag vertrek ik dus naar Amsterdam :

Vertrek uur: 8,45 aan de topsportschool in Gent, aankomst in Amsterdam om 13-14u! Wie me wil begroeten kan dat doen in het vondelpark – zandpad5! Graag had ik nog wat info geweten waar dat precies ligt in Amsterdam

Inactief
    Anoniem

Kijk eens op Google Earth.:?

Bijdrager
    trabant
    ”FRAU_”

Als de school het niet heeft ingepland, moet je zeker Nemo eens bezoeken. En SARA in de Watergraafsmeer, tussen de binnenstad en Diemen.

Je kunt natuurlijk die hele grote uitklapkaart van Amsterdam kopen, maar er zijn ook kleinere kaartjes te koop, waar alleen het centrum op staat en het begin van het Vondelpark (en met een beetje geluk zelfs de jeugdherberg waar jullie overnachten). Print anders thuis op voorhand wat uit.

Neem schoenen mee met weinig profiel, want de Amsterdammer verstaat niet de kunst zijn hond netjes uit te laten (ik heb er 17 jaar lang gewoond). En bereid je erop voor dat de mensen harder en botter overkomen (vaak ook zijn) dan in Vlaanderen.
    Sommige onschuldige dingen blijken niet toegestaan en als ze de moeite nemen uit te leggen waarom, ga je je oprecht afvragen hoe een stad zo diep kan afzakken.
    Maar er is zeker ook een hoop fun te beleven in Amsterdam, en daar ga jij zeker jouw deel van krijgen.
    Zolang je maar niet te luchthartig met sommige zaken omgaat. Diefstal in de jeugdherberg moet je bijvoorbeeld geen kans geven, dus niet denken: ‘dat gaat wel’, want dan ben je het kwijt.

Bijdrager
    Xigh

Zoals Trabant al zegt, Nemo. Ik vind het zelf ook nog steeds cool:D
    En als je helemaal niks meer weet dan ga je maar naar het scheepsvaart museum, zit ernaast.
    Ik zou zeggen, ga gewoon met paar vrienden lopen, je komt vanzelf langs het sexmuseum en ongetwijfeld wil je daar naar binnen. En er zijn een aantal prachtige Apple Centre’s, dienen ook zeker op je to do list te staan:wink:

Bijdrager
    chocolate

Nemo staat inderdaad op onz programma. Ook het rijksmuseum. En een tochtje met de fiets (zowel gewoone fiets als grachtenfiets).

De eerste avond willen de leerkrachten ons droppen bij de walletjes. Best begrijpelijk , velen zeggen ja we gaan naar de hoeren. Maar ik durf wedden dat die gasten straal voorbij lopen zonder een blik te werpen naar de dames achter het raam

Inactief
    Anoniem
    ”FRAU_”

En een tochtje met de fiets

Wees gewaarschuwd… iedere Amsterdammer heeft een hekel aan gestoorde toeristen op die idiote rode fietsen. Je kunt beter gaan lopen.:wink:

Bijdrager
    trabant

Of gele fietsen: net eendjes. Die grachtenfiets is trouwens fysiek behoorlijk zwaar: iedereen verkijkt zich erop en je bent blij als je de volgende halte haalt. HOUDT SOWIESO HET FIETSPAD VRIJ, als het effe kan. Ik ben vroeger geregeld zonder scrupules in zo’n kudde gevelstaarders gereden als ze in de weg stonden en ik was de enige niet.

De wallen (oudezijds voor- en achterburgwal) zijn het leukst om 8 à 9 uur ’s ochtends. De junks zijn dan nog niet bijgekomen en sommige meisjes achter de ramen zijn dan -wachtend op een laatste klant die niet kwam- in slaap gevallen en als de drukknoopjes het begeven hebben, geeft dat vrij zicht…
    De Zeedijk (tussen centraal station en Nieuwmarkt is intussen prachtig opgeknapt en heeft leuke middenstand gekregen. Liefhebbers van chinees eten en kookgerei komen hier wel aan hun trekken: De oesters van Nam Kee bestaan echt. Meer richting Damstraat en Oude/Nieuwe Hoogstraat vind je headshops, antiquariaten en zonder twijfel ook god.

Oh, als je zonodig speciale rookwaar wilt kopen: doe dat niet op straat! Ik heb zelf een blauwe maandag in een coffeeshop gewerkt en als mensen lieten zien wat ze op staat hadden gekocht, dan was dat vaak “beyond recognition” (serieus: kauwgom met kaneel en cardamon, kamelepoep) Laat je gerust adviseren door de verkoper in de coffeeshop: die heeft liever een tevreden klant die het rondvertelt dan iemand die de tent volkotst omdat hij zichzelf overschatte.

Overigens zijn de prijzen voor een pilsje sinds de Euro echt niet leuk meer. Amsterdam staat daarin op eenzame hoogte. En als je nou nog fatsoenlijk bier kreeg…
    Ga overigens ook niet naar grand Cafe De Jaren als je niet de hele dag de tijd hebt. De bediening is er spreekwoordelijk traag en vooral met zichzelf bezig. Als je wel de tijd hebt moet je vanaf het terras aan het water naar de overkant zwaaien. Daar werkt marloez.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.