5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Hans Klein

Stabiliteits ervaringen met iProfit gevraagd

Sinds begin 2004 werk ik met het boekhoudprogramma iProfit 4.0 (gemaakt in 4 Dimension). Op zich is de opzet van het programma duidelijk en flexibel. Helaas werkt de betaalmodule niet omdat bij het genereren van betalingen de credit facturen niet worden getoond of deze saldeert met de openstaande facturen. :oops:

Na enkele maanden gegevens te hebben ingeklopt signaleer ik instabiliteiten. Mijn consistentie controle geeft onbalans aan. Soms tref ik, bij het openen van een factuur in het inkoopboek, spontaan een boekingsregel van een andere factuur in de journaallijst staan welke voor onbalans in dat record zorgt. Vandaag opende ik mijn kasboek en alle boekingen aldaar waren uit de lijst verdwenen (terwijl de journaalregels van het kasboek wel in de overzichten staan).:x Ik vermoed een corrupt databestand. Ik heb zo af en toe wel eens een spontane beëindiging van het programma gehad.

Het uitvoeren van de onderhoudmodule gaf geen verbetering. Het data-controle programma “4D tools” geeft aan dat er niets met het databestand aan de hand is. Opnieuw herindexeren en het repair programma draaien gaf dan ook geen verbetering.

Mijn vraag aan andere gebruikers van het iProfit (4.0) programma is dan ook of zij dit fenomeen herkennen. Zijn er vergelijkbare ervaringen met 4D programma’s ?
    Ik krijg het nl. Spaans benauwd als mijn bedrijfsgegevens worden toevertrouwd aan een instabiel boekhoudprogramma.

Bijdrager
    XXX

alle problemen die je opnoemt hebben mij ertoe gebracht om bij versie 3.1 al af te haken: instabiel, niet gebruiksvriendelijk en onbetrouwbaar ….

Bijdrager
    ihans

Zo’n anderhalf jaar geleden heb ik een corrupte database gehad (onbalans na consistentie controle), heb toen het bestand naar iProfit gemeelt en zij hebben het verbeterd). Af en toe heb ik bij het openen verkeerde getallen ik sluit het programma af en verander in de SystemPreferences, international naar iets anders en dan weer terug naar Nederlands waarna ik het programma weer opstart en normale cijfers zie. Verder werkt het goed.

Bijdrager
    Sad

Ik gebruik het nu 3 jaar (telkens nieuwste versie) en nog nooit problemen gehad. Maar ik heb ook niet zo’n grote administratie en ik begin elk jaar op 1 januari met een nieuw bestand.

Ik zou deze problemen wel melden bij de leverancier als ik jou was.

Bijdrager
    Hans Klein

Inmiddels zijn we 6 maanden en wat iProfit betreft van versie 4.0 naar 4.2 rev 11.
    Deze updates hebben verbetering gebracht in de eerder gesignaleerde instabiliteiten van het programma. Versie 4.0 stond in het bankboek toe een, door de gebruiker foutief gemaakte boeking uit de sub-administratie (crediteuren en debiteuren), direct te overschrijven. Dat bleek de oorzaak van het consistentie probleem te zijn. Nu is dit niet meer mogelijk. De betreffende regel dient nu eerst verwijderd te worden en daarna opnieuw ingevoerd. Sinds deze aanpassing is de instabiliteit niet meer voorgekomen en draait het programma als een zonnetje. Het enig voor mij openstaande punt is nog de rapportage vanuit de module telebankieren. Deze module maakt een betalingsbatch aan zodat deze is te importeren in bankprogramma’s. Deze bankprogramma’s draaien echter niet op ons gewaardeerde systeem en dus moeten wij gebruik maken van overboeken via internetbankieren. De rapportage welke iProfit hiervoor genereerd is echter volstrekt onvoldoende. Daarnaast worden credit facturen van een crediteur niet gesaldeerd met de te betalen facturen van die crediteur. iProfit heeft echter toegezegd dit probleem in de volgende updates te verhelpen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.