5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    moeiser

stabiel en snel netwerk opzetten

Besten,

Ik ga de situatie schetsen:

Telenet -> Modem -> Switch 100mbps -> draadloos router 100mbps -> draadloos router 100mbps

Nu op de eerste draadloze router zit een een NAS aangesloten waar AL mijn bestanden op staan. Echter bij het oproepen duurt het redelijk lang +- 5MB/s om deze te laden.
    Gaat deze snelheid aanzienlijk omhoog bij het plaatsen van een Gbit router?

Mvg

Bijdrager
    SunKeeper

Voor ik op je vraag kan antwoorden, zul je eerst nog even iets meer moeten uitleggen.

Waarom heb je 2 draadloze routers?

Waarom staat de switch voor de router(s), en niet erachter zoals gebruikelijk?

Hoe (bekabeld, draadloos), waar (en op welk netwerkapparaat) en welke (hoe veel) computers/Macs zitten er aangesloten?

Kortom, hoe ziet je netwerk er verder uit? Want als iets anders dan de router voor vertraging zorgt, heeft het nogal weinig zin om de router te vervangen.:smile:

Bijdrager
    oostie

je zou sowieso gigabit poorten moeten hebben op je routers om hier mee te kunnen werken

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad: waarom die switch en die tweede router?

Lid
    lEl

Ligt waarschijnlijk niet aan het netwerk, maar aan de NAS, vaak raken die dingen niet gigantisch snel. Hang je mac eens bekabeld aan het netwerk en doe dan nog een test.
    Anders ligt het aan je draadloze netwerk en maakt het niet uit of wired 1gigabit is.
    For the record; 100 megabit draadloos netwerk wordt met overhead ed. een 50 megabit, wat toevallig op een 5MB/s is. Zou me dus niet verbazen dat je wireless infrastructuur de bottleneck is

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.