14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JDPTM

Staat wel data op maar niet zichtbaar…

Ik heb een vraag:

Ik heb een schijf waar wel data op staat maar de data is niet zichtbaar als ik de schijf bekijk. Maar onderin geeft hij wel aan dat er voor 200gb aan informatie staat.

Ik heb ook al geprobeerd om de schijf te herstellen maar dan geeft hij aan dat de schijf niet gedeactiveerd kan worden terwijl er niks draait op de schijf.

Hoe kan ik zorgen dat deze bestanden wel weer zichtbaar?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    JDPTM

Bijdrager
    MacAnarie

Schijf al eens gecontroleerd met schijfhulp programma? Bevoegdheden al eens gecontroleerd/hersteld in dezelfde app?

Bijdrager
    JDPTM

Ja, maar die geeft aan dat de schijf moet worden hersteld. En als ik het herstel dan geeft ie aan dat ie niet gedeactiveerd kan worden. Terwijl er niks op de achtergrond draait. Bevoegdheden staat allebei op lezen en schrijven.

Inactief
    Anoniem

Is dit een externe of interne schijf? Indien het een interne schijf met je OS is, moet je opstarten van een DVD om de schijf te repareren. Maar in ieder geval, zorg zsm voor een goede back up, dit ruikt naar een schijf die bijna kapot is.

En verder niet klooien met bevoegdheden. :thumbsup:

Bijdrager
    valandil

Is deze schrijf extern of intern?
    Als hij Intern is kan het geval zijn dat hij niet kan unmounten. geloof dat dit wel moet kunnen in veilige modus. (Shift ingedrukt houden bij opstarten).
    Als het een externe hardeschrijf is weet ik niet of je een andere mac hebt om het te proberen?

Zelf gebruik ik voor verloren (foto) bestanden vaak rescue pro.
    Werkt voor mij goed, maar gebruik hem meestal bij sd-kaartjes dus mijn ervaring met een externe hardeschrijf is niet echt relevant.
    Het kan wel extreem lang duren met zo’n soort programma.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    valandil op 13 augustus 2012

Is deze schrijf extern of intern?

Extern, dat kun je afleiden uit de naam (“FreeAgent GoFlex Drive”) maar nog beter uit de regel: “Eigenaren ingeschakeld: nee” — op de interne schijf kun je eigenaren niet uitschakelen, maar bij externe staat het standaard uit.

Bijdrager
    JDPTM

Ja inderdaad is het een externe schijf. En gelukkig heb ik een back-up van 90% van de fotos maar er staat dus nog ongeveer 150gb aan muziek erop:(

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb hetzelfde verhaal meegemaakt vorige week. Heb je toevallig dat probleem onder OS X 10.8?

Ik heb mijn externe HDD binnengebracht bij een APR omdat ik hem niet meer kon deactiveren, herstellen, openen, lezen, kopiëren. Met een beetje geluk heb ik mijn data morgen terug, met heel veel ongeluk niet. 30 GB aan foto’s foetsie.

Bijdrager
    Beech

Zit iPhoto naar die schijf te “kijken” ?
    Heb je bij Voorkeuren/Energiebeheer iets ingesteld zodat de harde schijven in slaaptoestand gaan ?
    Is de verbinding via usb of via FW ? (Kan ik natuurlijk ook zelf opzoeken:grin:)

Bijdrager
    Beech

Dit vond ik op de apple discussion site over deze schijf: “Thank you for contacting Seagate. I am sorry to hear that your you are having a problem with your GoFlex Desk hard drives. I see the drives you have are using USB 3.0 adapters. There has been a problem with USB adapters being 100% compatible with Mac computers because they have USB 2.0 ports. We can replace the adapters for you or you can return them back to the store you purchased them at to get a refund as Seagate can only replace the drives. The problem is most likely with the adapters. ”

Bijdrager
    JDPTM

Ik breng de schijf wel naar de reseller hopen dat ze daar de data terug kunnen halen. Want ik gebruik wel de 2.0 adapter. De 3.0 ligt in de doos.

Bedankt voor de reacties! Fijne avond iedereen:)

Bijdrager
    JDPTM

Als ik google kom ik op waar ze meer dan 1000e vragen :/ Kennen jullie een adresje in Amsterdam voor een betere prijs?

Het gaat om 200gb data wat terug gehaald moet worden op een schijf van 750gb.

Moderator
    Night

Eerst eens kijken of TechTool Pro iets kan betekenen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.