15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Mista FraggadeliX

staat mijn MBP Accu op ontploffen?

De accu van mijn 2006 MBP 17″ lijkt op springen te staan. De lijm waar de aluminium plaat op de behuizing van de accu verbonden is wijkt aan alle kanten. De accu staat zo bol dat mijn MacBook niet meer op alle 4 zijn pootjes staat.

Deze accu is inmiddels zo’n 2.5 jaar oud, de eerste liet ’t na 1.5 jaar afweten, maar viel toen nog binnen de ‘extended warranty’
    In tegenstelling tot de vorige accu lijkt deze nog geheel naar behoren te werken.

Weet iemand of het nog veilig is om deze accu te blijven gebruiken of betekent dit dat-ie ieder moment kan vlamvatten of ontploffen?

Bijdrager
    dionysos

De batterij gebruik je best niet meer hij kan je behuizing beschadigen…
    Volgens apple is het opzwellen van de batterij ‘normaal’ volgen hun wil dit zeggen dat de batterij versleten is.
    (dit heeft iemand van apple helpdesk letterlijk gezegd…)

Dus enige optie -> nieuwe kopen

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik had hetzelfde met m’n mbp 17 inch vorig jaar. Bij mij ging hij ook uitvallen enzo. Toen idd nieuwe batterij gekocht van ik dacht rond de 120 euro

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Ok, bedankt voor de reactie Dionysos. Ik had gehoopt die €130 in mijn zak te kunnen houden, maar het lijkt er dus toch op dat ik een nieuwe moet kopen.

Geen idee hoelang dit al aan de gang is geweest, het viel me vandaag toevallig op. ‘Gelukkig’ bolt de accu naar buiten toe, zodat-ie waarschijnlijk niet tegen de computer zelf heeft geduwd.

Moderator
    unSOUND

De accu is ook ontworpen om naar buiten toe te bollen. Er zitten kleine airbags in die bij sluitage / lekkage opzwellen en zo een uiterlijk signaal geven dat de accu aan het kapot gaan is.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

… en sonic natuurlijk ook bedankt.

Bijdrager
    bitsflew

MacBook Pro accu’s zijn goedkoper via eBay.

Kosten inclusief verzending nog geen 75 euro.

Bijdrager
    BenDover

Is alleen niet origineel.

bitsflew op 29 juni 2010

MacBook Pro accu\’s zijn goedkoper via eBay.

Bijdrager
    xionix
    BenDover op 29 juni 2010

bitsflew op 29 juni 2010

MacBook Pro accu\\\’s zijn goedkoper via eBay.

tegenwoordig komt al die crap van dezelfde lopende band, alleen het ene komt in de store te koop te staan en is origineel en andere komt op ebay en is “nep”.
    die dingen doen het ook gewoon net als die je in de winkel koopt zou me daar niet echt druk om maken.

Bijdrager
    BenDover

Je gelooft het zelf.
    Misschien geen beveiliging tegen oververhitting of verkeerd laden.
    Misschien zwelt deze niet op zoals die van Apple zodat je MacBook kapot gaat.
    Misschien …

Ontploffende Nokia telefoons van een paar jaar geleden waren ook nepbatterijen.

Komt allemaal uit China maar dat betekend niet dat het allemaal hetzelfde is.

xionix op 29 juni 2010
    BenDover op 29 juni 2010

bitsflew op 29 juni 2010

MacBook Pro accu\\\\\\\’s zijn goedkoper via eBay.

tegenwoordig komt al die crap van dezelfde lopende band, alleen het ene komt in de store te koop te staan en is origineel en andere komt op ebay en is “nep”.
    die dingen doen het ook gewoon net als die je in de winkel koopt zou me daar niet echt druk om maken.

Moderator
    unSOUND

Er zit wel degelijk verschil tussen de echte en de imitaties. Ze hebben vooral de neiging om veel sneller te slijten…

Bijdrager
    mark-a-mac

Kwaliteit hangt af van welk ‘vreemdmerk’ je kiest. Maar met Apple-accu’s blijf je wel voldoen aan de garantievoorwaarden van Apple.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Voorlopig werkt mijn MacBookje gelukkig nog steeds. Ik heb ‘m wel maar even met z’n pootjes op een paar onderzetters gezet, zodat-ie niet met z’n ‘bolle buikje’ staat te balanceren.

Ik ga in dit geval toch maar voor zeker en bestel een officiele Apple accu. Als deze dan ook een kleine 3 jaar mee gaat is mijn MacBook tegen die tijd de 7 jaar gepasseerd. Hopelijk heb ik voor die tijd dan weer de ‘latest and greatest’.

Maar al met al staat deze accu dus niet direct op ontploffen/afbranden??? Ik haal ‘m wel ’s avonds van de netstroom, dan slaap ik beter. :thumbsup:

Moderator
    unSOUND

Hij kan gaan lekken, en die vloeistof zou vervolgens kortsluiting cq brand kunnen veroorzaken… Toen de accu van mijn MBP bol ging staan heb ik hem er direct uit gehaald en nooit meer gebruikt. Dan maar een paar daagjes op de netvoeding tot de nieuwe accu binnen is.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Ah… Bedankt voor de waarschuwing unSOUND…. Die avatar van je is geheel terecht, je bent een ware Gregory House wat Mac’s betreft:cool:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.