7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Sta inkomende verbindingen toe?

Vandaag keek ik eens op de site van Trouw naar hun kerstpuzzel (citaten zoeken). Eerst in Safari, maar omdat er een advertentie overheen kwam die zich niet liet verwijderen, vervolgens in Firefox. In Firefox kreeg ik toen een venstertje met de vraag of ik inkomende verbinding wilde toestaan, ik klikte op toestaan.
    Ik zag bij de instellingen van de Firewall in OSX toen dat zowel voor Safari als voor Firefox nu stond dat er inkomende verbindingen zijn toegestaan. Mijn vraag dus: is dit veilig het zo te laten staan? Of doe ik er goed aan het weer te wissen?

Bijdrager
    Walkingfingers

Ik sta inkomende verbindingen nooit toe. Hou zelf controle over inkomend verkeer. Wat externe partijen ermee kunnen cq er aan hebben weet ik niet maar ik laat in dit soort gevallen mijn gevoel bepalen.

Bijdrager
    Meaculpa
    ”mike”

Ik sta inkomende verbindingen nooit toe. Hou zelf controle over inkomend verkeer. Wat externe partijen ermee kunnen cq er aan hebben weet ik niet maar ik laat in dit soort gevallen mijn gevoel bepalen.

Ik denk er precies zo over:)

Ik zeg altijd tegen mijn vader ik zit in ninja-mode:p

Bijdrager
    iMaximus

Geeft het weigeren van inkomende verbindingen beperkingen in de trend van snellere data overdracht oid?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nee dat heeft niets met de snelheid van je verbinding te maken.
    Downloaden b.v.b. is geen binnenkomend verkeer waarvoor eerst toestemming moet worden gegeven. Maar iemand die b.v.b. via “printer deling” je printer wilt gebruiken wel. En daar moet je toestemming voor geven.

Bijdrager
    iMaximus

ok, maar wat houdt het precies in dan? Bijvoorbeeld als ik voor limewire of safari (ik zeg maar wat) inkomend verkeer toelaat…..wat wil dat zeggen? Kan een malicious code via limewire mn laptop binnendringen ofzo oid?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het netwerk waar LimeWire gebruik van maakt, bevat inderdaad kwaadaardige code, verstopt achter “aantrekkelijke” bestandsnamen (als je begrijpt wat ik bedoel)
    Dat zijn echter allemaal .exe bestanden, en tenzij iemand Windows draait op zijn Intel Mac heb je daar verder geen last van.
    Het toestaan van inkomend verkeer is voornamelijk nodig voor directe samenwerking tussen 1 of meerdere computers of servers, en is niet nodig voor de normale werking van b.v.b. een browser. Dus je kunt het gewoon uit laten staan. Maar soms vraagt een programma voor de goede werking er van toestemming voor zoiets. Elke keer als je dan toestemming geeft zet je als het ware een klein deurtje open voor één specifieke handeling. En alleen als je de “andere kant” niet vertrouwd moet je dat niet doen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.