8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

SSL instellen nodig?

Ben net bezig met instellen van Mail accounts.
    Komt op enig moment de vraag voor instellen SSL. Ik weet dat dit iets met email encryptie te maken heeft.
    Mijn mailtjes en die van mijn vrouw zijn eigenlijk onbelangrijke verhaaltjes.
    Is het dan toch aan te bevelen om dit SSL in te stellen? De NSA en AIVD mogen zij zo allemaal lezen, zullen zij toch wel met of zonder SSL kunnen.

Bijdrager
    fred44nl

het gebruik van SSL heeft niet zoveel te maken met het ondertussen welbekende gluren bij de buren.
    maar sommige email-server werken eenvoudig weg niet, als je SSL niet aanvinkt.
    gmail is er bijv. één van:)

Bijdrager
    peterwillem

OK,
    Ik heb het bij mij niet ingesteld. Een Ziggo pop Acount .
    Bij het stappen plan van Ziggo komt het aan het eind aan de orde.
    Zou ik het nu moeten instellen, het heeft altijd zonder gewerkt.?

Bijdrager
    GoeieDag

Fred, wat zou SSL dan betekenen?
    Natuurlijk zet je het aan!

Bijdrager
    fred44nl

voor zo ver ik weet ondersteunen niet alle email-server SSL.
    vandaar:)

Bijdrager
    peterwillem

Wel ik ben er inmiddels achter dat SSL bij ziggo wel nodig is anders werkt het verzenden van mail niet via smtp server.

Bijdrager
    Martin55

Het voordeel van een pop-server die wél SSL gebruikt is dat je nu ook meestal mail kan verzenden vanaf een andere internetaansluiting van een derde provider.
    Als dit niet zo is dan moet je in dat geval de SMTP instellingen gebruiken van die derde provider of een alternatieve SMTP-server gebruiken b.v. van je Gmail of iCloud account.
    Dit kan je vinden bij de SMTP instellingen, hier zie je de hoofdserver maar ook andere servers van een eventueel extra ingesteld account.

Zou ik het nu moeten instellen, het heeft altijd zonder gewerkt.?

Waarschijnlijk had je voorheen ook een ander account ingesteld en gebruikte je die als alternatieve SMTP-server. En heeft je eigen (hoofd)account, zonder dat je dat wist, nooit mail verzonden.

Als SSL aan staat (dit is een keuze van uw provider) is er dus een extra beveiligde verbinding waardoor de andere provider dit wel vertrouwd en niet blokkeert
    Als SSL uit moet staan dan kan je meestal alleen mail verzenden via eigen provider!

Bijdrager
    GoeieDag
    fred44nl op 27 december 2013

voor zo ver ik weet ondersteunen niet alle email-server SSL.
    vandaar:)

Ja duh! Als het niet wordt ondersteund, kun je het inderdaad niet aanzetten!
    Wordt het wel ondersteunt, dan doe je jezelf een plezier door het wel aan te zetten; vanwege de extra veiligheid en meer (zie boven).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.