9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

SSHD ervaringen?

Heeft iemand hier op het forum al ervaring met de nieuwe seagate sshd schijven? Ik overweeg om een 4TB sshd in mijn mac pro te zetten als vervanging van 2 x 2 tb WD black. Op die 4TB sshd wil ik dan ook mijn systeem zetten….
    mocht er nog een andere pionier zijn met sshd in een mac pro….. let me know

Bijdrager
    banditbiker

Ik heb een SSHD van Seagate in mn MacBook zitten, niet zo snel als een SSD maar vele malen sneller.
    Werkt transparant, dus geen geklooi met speciale commando’s. Erin zetten, formatteren, installeren en gaan.

Bijdrager
    banditbiker

Staar je overigens niet blind op speedtests van harddisks, die zijn niet representatief voor SSHD’s.

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb nu al anderhalf jaar een Seagate hybride schijf in mijn MacBook zitten. Werkt als een zonnetje. Net dat tikkeltje sneller bij het opstarten en het uitvoeren van bewerkingen in Aperture mét het voordeel van de capaciteit van een gewone HDD. Ik zeg: doen! Een Mac Pro heb ik niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Bijdrager
    stel maar

Ik heb ook een SSHD in mij MacBook zitten voor een maand. Echt grootte verbeteringen merk ik niet echt, systeem start wel een aantal seconden sneller op, maar in de algemene taken merk je niet zo veel. Komt misschien door gewenning en je merkt het niet in een keer. Als je bestanden vaak gebruikt, worden ze pas in de 8GB SSD gezet.
    De punten waarin je het wel echt merkt is: bij het uit sluimerstand halen, airport/bluetooth meteen verbonden. Dashboard zo goed als meteen geladen. Maar goed als ik nu terug ga naar HDD dan merk ik vast wel meerdere punten.

Waar wel op moet letten is dat Find my Mac niet meer werkt. Dit komt omdat het een hardware-RAID is. Dus er is geen herstelpartitie. Voor je Mac Pro misschien niet zo’n probleem, maar voor mijn MacBook vond ik het toch wel prettig.

Bijdrager
    macha

thnx voor de feedback allemaal!

heb toch mijn twifels over de snelheidswinst……mijn mac pro staat de hele dag aan met final cut pro.
    opstart tijd versnellen is dan ook niet zo belangrijk voor me.
    ik neem aan dat je het niet merkt als je eenmaal in fcp of logic zit te werken…….

neig er na door googelen naar om toch maar 1tb ssd in mijn dvd tray te zetten.
    daar dan maar het systeem op zetten…..

Bijdrager
    RobApple

Monteer de 1 TB SSD op een SONNET TEMPO SSD tot 660MB/s. of SONNET TEMPO PRO SSD tot 960MB/s. PCIe kaart.
    Dan wordt de snelheid SATA III 6G 6Gb/s. i.p.v. SATA II 3G 3Gb/s.
    Of een OWC Mercury Accelsior flash SSD PCIe kaart, tot 823 MB lezen en 783 MB schrijven.

Bijdrager
    macha

wel interessant om te weten maar pci s zijn nu allemaal in gebruik.
    wellicht iets als laatste upgrade stap voordat de next gen kachelmac pro hier komt staan.:-)

Bijdrager
    RobApple

NETSTOR uitbreidings chassis met PCIe slot(s). Met 1 of 3 PCIe slots voor all-in-one Mac Pro’s en MacBook Pro’s zonder en met Thunderbolt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.