6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jobelino

Ssh tunnel traffic vraag

Het is een beetje rare vraag, en ik ben al dagen bezig maar ik kom er niet erg lekker uit.
    Ik zal proberen uit te leggen wat de opzet is op dit moment en waar ik dus vast loop.

We hebben 2 servers.
    server A en server B

Op server B staan bepaalde websites die alleen bezocht kunnen worden als je IP adres bekent is ( dus vanaf mijn huis werk plek ) of als je je webtraffic tunnelt via Server A.. ( dus server A staat ook in de allow list )

OPp Server A zijn een aantal accounts, dus je moet via Server A inloggen dan je traffic doortunnelen naar Server B om de webpagina te kunnen zien.

Nu is dat allemaal wel weg leuk, en de mensen die Windows gebruiken met Putty hebben ook een tutorial, en het lijkt bij hun te werken.
    Helaas bij mij en een maat van me die net een macbook hebben en windows achter ons gelaten hebben werkt het dus niet.

Eigenlijk weten we niet goed waar de fout zit, maar ondertussen zitten we wel met het probleem dat we die paginas niet kunnen openen.

Ik heb zelf de macport Putty al geprobeerd, en hetzelfde in die instelling gedaan als de windows gebruikers, maar dan nog krijgen we als we naar http://127.0.0.1/<naamwebsite&gt; niet de pagina te zien.

Dus onze vraag, hoe moeten we dit nu oplossen.
    Het gaat puur om forwarden port 80, dus het zou niet al te moeilijk moeten zijn, heb de nodige programmas al geprobeerd maar zonder suc6.
    Ook via tutorials krijgen we het niet voor elkaar.

gr.

Bijdrager
    Pivni Pes

Dus met Windows lukt het wel, maar met OSX niet als ik het goed begrijpt.
    Misschien een stom test ideetje, als je nu een virtuele omgeving installeer, bijvoorbeeld VirtualBox (is gratis), met daarin Windows, werkt het dan wel?

Bijdrager
    jobelino

dat heb ik nog niet geprobeerd, maar is eigenlijk een beetje omslachtig omdat ik dit alleen gebruik op mijn werk zo’n 2 maal per maand..
    want voor de rest heb ik mijn macbook thuis en mijn huis IP adres is aan de allow list.

Bijdrager
    borisboef

Denk dat je er hier wel mee uitkomt

http://www.macupdate.com/app/mac/10128/ssh-tunnel-manager

er zijn nog een paar andere apps die precies hetzelfde doen.

Bijdrager
    iep

Wat je hier denk ik moet weten is hoe het ssh commando in eender welk UNIX/Linux systeem werkt en hoe je daar dingen als portforwarding kunt doen. Die informatie vindt je in veelvoud terug in de handleiding en het internet als je zoekt naar dingen als “ssh how to port forward”. Wellicht dat de techneut bij jullie op kantoor daar wat mee kan helpen. Als het werkt documenteer het dan ook voor een volgende keer (en een ander).

Bijdrager
    Muziekfan

putty is Windows versie van SSH, wat standaard al aanwezig is op MacOSX.
    Wat zou je denken van
    Stap 1:
    Stel onder Systeemvoorkeuren -> Je netwerkverbinding -> Proxy’s -> SOCKS proxy in.
    Voer in als IP: 127.0.0.1 en als poort 8080

Stap 2:
    Open Terminal, voer dit commando in, gevolgd door [ENTER]
    ssh -D 127.0.0.1:8080 [email protected]
    Vervolgens moet je misschien eenmalig sleutel accepteren (yes) en wachtwoord van de account invoeren.

Stap 3:
    Probeer in je webbrowser 127.0.0.1:8080 te benaderen.
    Als het goed is wordt dat verkeer over de ssh tunnel gestuurd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.