7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroen

SSD wordt niet herkend in MCBpro

Ik probeer een Samsung SSD 750 EVO 500GB op mijn MCBpro mid 2012 aan te sluiten. Eerst via een hard drive case met USB aansluiting: schijf wordt wisselend herkent en er weer afgegooid. SSD wel kunnen wissen via schijfhulpprogramma, maar de ssd wordt nog steeds een bepaalde tijd herkent en dan weer er afgegooid. Toen een keer ingebouwd en het systeem via de recovery-modus (CMD-R) opgestart: geen herkenning. Op de windows-PC wordt de ssd wel herkent. Hebben jullie nog tips?

Bijdrager
    Zakske

Heb je je SSD met het Schijfhulpprogramma correct geformatteerd? Je zegt dat je Windows PC de SSD herkent, maar ik meen me te herinneren dat Windows geen drivers heeft voor HFS+.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Zakske.

Bijdrager
    TheBigZ

Inderdaad. Opnieuw wissen, en nu als formaat kiezen: “Mac OS Uitgebreid (Journaled)”.

Bijdrager
    Jeroen

Bedankt voor jullie snelle reacties, maar het probleem is dat de SSD eventjes herkend wordt door mijn systeem, maar dan weer uitgeschakeld wordt, dan weer herkend wordt, dan weer uitgeschakeld wordt, etc.

Bijdrager
    Zakske

Dus als je je SSD in die externe case schroeft heb je niet genoeg tijd om hem te formatteren?

Dan zijn er twee mogelijkheden;

[1] Je externe case krijgt niet genoeg power, dat kan liggen aan een te zwakke voeding of een slechte USB-kabel.

[2] De SSD is defect.

Wat je zou kunnen proberen is om El Capitan op een USB-stick te installeren, de SSD in je MBP schroeven, vanaf de USB-stick booten, dan je SSD formatteren en zo El Capitan installeren.

Bijdrager
    Jeroen

We gaan het proberen. Bedankt!

Bijdrager
    Jeroen

En gelukt! Bedankt voor jullie snelle hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.