9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

SSD Samsung T7 formatteren naar Mac lukt niet

Hallo, ik heb een Samsung externe SSD T7 die ik wil formatteren naar Mac (Mac OS uitgebreid of APFS) maar krijg iedere keer een melding dat het niet is gelukt. Wat doe ik fout? Ik probeer te formatteren vanaf mn iMac die met Catalina werkt.

Ik wil overigens de schijf gaan gebruiken voor Time Machine. Bij standaard structuur van de schijf, blijkt dat Time machine heel vaak de schijf overslaat (Time machine gebruik ik ook naar nas toe). Als ik info ophaal van de T7 geeft ie aan dat ie MS DOS fat heeft (Windows dus)…

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    avanti

Ik lees net dat een externe harde schijf die gebruikt gaat worden als Time Machine schijf, geformatteerd moet worden naar “Mac OS Uitgebreid (journaled)” maar krijg dat dus niet voor elkaar

Bijdrager
    Nosferatu

Met welk programma formatteer je? Met Schijfhulpprogramma moet het geen probleem zijn.

Bijdrager
    avanti

Met Schijfhulpprogramma inderdaad maar krijg continue foutmelding dat het niet is gelukt

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de schijf gewist, en voor het GUID partitie schema (GPT) gekozen?

Nu staat hij waarschijnlijk op MBR.

Bijdrager
    avanti

TheBigZ: ja, ik had idd voor GUID partitie schema (GPT) gekozen. Na de mislukte formattering gaf ie MBR aan. Maar als ik de schijf de info ophaal, blijft ie aangeven dat het een MS DOS fat structuur heeft

Bijdrager
    TheBigZ

Maar heb je de hele schijf echt (succesvol) gewist?

Bijdrager
    avanti

Ja, maar daar begon ik wel aan te twijfelen, het leek of ik maar 1 partitie kon wissen, uiteindelijk is het nu gelukt en kunnen formatteren voor Time Machine

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.