15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Eddie01

SSD plaatsen in een mac book

Hoi, ik heb in mijn Mac Pro ( eind 2011) de samsung 850 evo 500gb ssd geplaatst en de originele HHD gekloond op de SSD,nu ik de Mac opstart met de nieuwe SSD gaat het eerst goed en daarna na elk iets wat ik gebruik het strandballetje zie het lijkt er dus op dat hij na elke handeling vast loopt.

Iemand een idee wat er aan de hand is??

BVD

Eddie

Bijdrager
    defores

Mogelijk dat je clone met verkeerde driver werkt.

Je kan eerst onder een schone account testen of daar ook het probleem is en als dat niet werkt een schone installatie (zou ik sowieso doen, schoon systeem is altijd het beste).

Bijdrager
    Eddie01

Ik heb het met SuperDuper en Carbon Copy Cloner gedaan, ik ben verder echt een leek haal de meeste info hier en van you tube vandaan…….

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb ook een samsung SSD 850 EVO gekloond met Carbon Copy Cloner en heb het probleem niet.

Het was wel in een MacBook van 2007.

Jij hebt blijkbaar een MacBook Pro van 2011

Kijk eens naar de install video’s of je niets vergeten hebt.

https://eshop.macsales.com/shop/ssd/owc/macbook-pro/2011

https://eshop.macsales.com/installvideos/macbookpro_13_unibody_early11_hd/

https://eshop.macsales.com/installvideos/macbookpro_15_unibody_mid12_hd/

Start ook eens op in de recovery mode en herstel de schijf.

Bijdrager
    Eddie01

En de Magician Software van Sansung zelf is er alleen voor windows  ik zou verder niet weten hoe of wat dan te gebruiken…..

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Welk systeem draai je? Als je High Sierra draait en de SSD APFS hebt geformatteerd in plaats van HFS+, dan hoop ik dat je Carbon Copy Cloner 5 hebt gebruikt en niet versie 4.

Bijdrager
    Eddie01

Ik gebruik el capitan  en ik ben je al kwijd bij APFS maar heb idd de Carbon Copy Cloner 5 gebruikt en het programma het werk laten doen weet dus niet of dat APFS was of niet, de ssd was wel met Extended Journaled geformatteerd……

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

El capitan is hfs+ Geen apfs

start eens op in de recovery mode en controleer je schijf.

Bijdrager
    Eddie01

Ik heb de schijf controleert en hij gaf geen fouten aan, heb de ssd nu eens via de usb opgestart en dan werkt die prima daarna weer in de mac gedaan en krijg gewoon weer het zelfde probleem……

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik gok op een probleem met de SATA-kabel of de kabel van de stroomvoorziening. Het is ook zo dat je bij het installeren rechts een connector moest losmaken van het moederbord vooraleer je deze twee kabels verwijderde. Heb je dat niet vergeten? Anders kan dit voor beschadiging zorgen.

Bijdrager
    GoeieDag

Wis de schijf en zet er een schoon macOS op, en kijk dan nog eens hoe het werkt.

Bijdrager
    MadSven

Heb je de SSD getrimmd? Moet je in iedergeval even doen dan.

Bijdrager
    Eddie01

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 17 oktober 2018 om 22:27</p>
    Ik gok op een probleem met de SATA-kabel of de kabel van de stroomvoorziening. Het is ook zo dat je bij het installeren rechts een connector moest losmaken van het moederbord vooraleer je deze twee kabels verwijderde. Heb je dat niet vergeten? Anders kan dit voor beschadiging zorgen.

Ik ben dat iid vergeten maar de uode hhd schijf werkt wel gewoon als ik deze terug plaats…

Bijdrager
    Eddie01

<p class=”cite”>MadSven op 18 oktober 2018 om 11:23</p>
    Heb je de SSD getrimmd? Moet je in iedergeval even doen dan.

Heb ik niet gedaan, maar het vreemde is als ik de ssd via de usb aansluit werkt die wel goed….

Bijdrager
    Eddie01

<p class=”cite”>GoeieDag op 17 oktober 2018 om 23:42</p>
    Wis de schijf en zet er een schoon macOS op, en kijk dan nog eens hoe het werkt.

Gaat ik het weekend maar eens doen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.