4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pygoplites

SSD op iMac geïnstalleerd – een paar vragen

ik heb in mijn iMac mijn superdrive vervangen door een Samsung SSD. Ik heb op de SSD ML geïnstalleerd en alle programma’s die ik nodig heb. Op de oude schijf heb ik nog niets gewist en daar staat ook Windows8 op de Bootcamp partitie.
    Wat doe ik nu best:
    – oude schijf herformatteren – ook de Bootcamp partitie? Kan in dit geval Windows nadien opnieuw geïnstalleerd op de “oude” schijf?
    – of verwijder ik gewoon de mappen Bibliotheek, Systeem, Programma’s en Private op de oude schijf. Maar zal ik Windows dan nog kunnen opstarten?
    Nog een vraag:
    Op de oude schijf staan 70GB filmpjes op iMovie in de map Films. Ik zou deze graag laten staan op de oude schijf maar kan ik deze op de een of andere manier zichtbaar maken in iMovie op de SSD?

Bijdrager
    madcat

Wat eigenlijk de beste optie is, is er een fusion drive van maken.
    Maar dan is alsnog de beste stap 1: een backup maken van het complete systeem

Bijdrager
    Nikita

Betreft die Windows partitie; die hoef je niet opnieuw aan te maken. Je kan gewoon die installatie blijven gebruiken, door bij het opstarten ALT in te drukken en dan voor de Windows installatie te kiezen. Maakt voor het hele Boot Camp gedeelte niets uit waar de OS X installatie staat (want daar doet het verder niets mee).

Wel is het aan te raden om de originele OS X installatie (partitie) te formatteren, uiteraard nadat je je gegevens veilig hebt gesteld, om verwarring te voorkomen over welke OS X installatie er moet worden opgestart:nerd:

Bijdrager
    pygoplites

Dank voor de info.
    Maar ……. Windows wil niet meer opstarten …….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.