6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    rjjd

SSD NVMe grey out in disk utility

Hallo, Ik heb een MacPro 2010 met Mojave erop draaiend. Nu wil ik het systeem updaten met een EVO 970 Evo plus NVMe kaart die met een pci kaart in slot 3 is gemonteerd. De kaart wordt herkend in systeem overzicht, Echter als ik via een boot usb stick Mojave op deze snelle HD wil installeren zie ik in diskutil bij extern disk0s2 staan maar deze is grey-out – eigenaren niet ingeschakeld en NIET GEACTIVEERD staat er ook , ik krijg deze niet geformatteerd zodat ik verder kan gaan met de installatie

Kan iemand mij vertellen wat hier mis gaat en wat ik moet doen om Mojave werkend te krijgen op deze SSD?

Bedankt ..

Bijdrager
    basiel

Is gekend probleem met EVO plus. De gewone versie werkt wel goed.

Mijn broer had exact zelfde probleem een maand geleden.

Moderator
    Night

Inderdaad. De EVO plus is niet stabiel in Macs. De gewone EVO 970 en de 970 Pro versie werken beide zonder problemen.

Bijdrager
    rjjd

Bedankt allebei,  voor de snelle response. Ik ga de handel terug sturen en de 970 Pro bestellen

Bijdrager
    RW076

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waarom heb je voor deze optie gekozen en niet een gewone sata oplossing? Ik twijfel erg wat te kopen, en vroeg me af of dit echt sneller/beter was.

Bijdrager
    rjjd

Heel eenvoudig RW076.

Een veel betere performance, 3 a 4 keer sneller als een SSD SATA

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.