11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    aukem

SSD niet toegangkelijk

Hallo OMT’ers,

Ik was bezig met het overzetten van mijn SSD van een oude macbook naar mijn MacBook Pro.
    Toen ik deze erin deed en starte werkte het niet, ik had geen idee. Ik dacht in andere mac en het zal wel werken.
    Ik heb een apparaat waarmee ik de SSD aan kan sluiten op mijn nieuwe macbook pro via USB, mijn macbook ziet wel dat de SSD is aangesloten, maar ik kan niet bij de data-mappen. Ik kan de data van die ssd er dus niet af halen.

Iemand een idee hoe ik dit weer toegankelijk maak om de data er af te halen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je FileVault aanstaan?

Bijdrager
    tarun

Je kan niet zomaar een schijf uit de ene in de andere Mac stoppen. Iedere mac heeft zijn eigen drivers en cache bestanden. Je zal een systeem moeten installeren en dan met Migratie-assistent je data overhalen.

Bijdrager
    fixar

Er is een flinke kans dat er op de oude SSD uit de oude MacBook een besturingssysteem staat die ouder is dan de introductiedatum van je nieuwe MacBook Pro.

In dat geval kan je MBP er inderdaad niet van opstarten.

Of de data zichtbaar is wanneer je de SSD er via USB/firewire aanhangt is afhankelijk van de indeling van de SSD. Zoals Waffie al meldde kan een eventuele filevault de toegang tot de SSD hinderen.

Bijdrager
    aukem

Mijn excuses voor late reactie, ik weet niet of iemand een mailtje krijgt als ik hierop reageer maargoed. Mijn filevault staat uit, het belangrijkste voor mij is alleen dat ik de bestanden er weer af kan krijgen, ik heb nu namelijk een ‘waardeloze ssd liggen’ die ik niet kan formatteren omdat alle data van vorige mac erop staat. Hoe kan ik deze data eraf krijgen?

Bijdrager
    TheBigZ

Probeer eens het ‘Negeer eigendomsrechten…’ vinkje aan te zetten.
    https://support.apple.com/kb/PH10670?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Bijdrager
    aukem
    TheBigZ op 15 maart 2015

Probeer eens het ‘Negeer eigendomsrechten…’ vinkje aan te zetten.
    https://support.apple.com/kb/PH10670?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Ik kan niet op de schijf klikken in finder, omdat hij daar niet tussenstaat. Ik kan alleen zien dat hij is aangesloten (als ik kijk bij schijfhulpprogramma)

Bijdrager
    aukem

Het enige wat ik in schijfhulpprogramma kan doen is rechtermuisknop op m’n SSD (newerTech) en klikken op activeer, maar dan krijg ik dit scherm…
    Na ook dat te proberen weet ik het echt niet meer…

Bijdrager
    MrBelloNLD

indien het herstellen vanuit schijfhulpprog niet werkt, kun je het nog proberen met DiskWarrior

anders zit er weinig anders op dan de ssd opnieuw te partitioneren (hopelijk heb je backup)

Bijdrager
    aukem

Het hele probleem is… IK HEB GEEN BACKUP

Bijdrager
    aukem

SOLVED: Oke ik heb DiskWarrior gekocht, was een enorm bedrag vond ik zelf maar het was voor zover ik wist mijn laatste kans.
    Na van alles te hebben geprobeerd diskwarrior dus geprobeerd, en na het scannen van meerdere fouten en deze vervolgens te fixen kwam mijn SSD gelijk weer toegangelijk op de achtergrond. Bedankt iedereen!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.