6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    crazy_cook

SSD naar Mac mini

Goedemiddag,

Ik heb vorig jaar de harde schijf van mijn macbook pro vervangen door een ssd (Samsung). Via een kloon programma ging dit eigenlijk vanzelf. Nu is mijn macbook pro aan het einde van zijn leven gekomen en wil ik eigenlijk de Programma’s en bestanden die er opstaan 1 op 1 overzetten naar de nieuwe mac Mini.

Kan dit wat ik wil? En wil iemand mij een tip geven hoe?

Alvast mijn dank voor de reacties.

Bijdrager
    jan jansen

Carbon copy cloner, 30 dagen free trail.

Bijdrager
    bcgraaf

Of koppelen via een thunderbolt en de MacBook opstarten in doelschijf modus (opstarten command T) en de Mac mini opstarten met migratie assistent en dan wijst het van zelf

Bijdrager
    computer space

Mensen vergeten vaak dat schijf hulpprogramma ook kan klonen

Bijdrager
    Maurits

Migratie assistent is de eenvoudigste optie, omdat je het (nieuwste) OS X van de Mini gebruikt, en met klonen kan je misschien een oude OS X versie (die te oud is voor de nieuwe mac) krijgen.
    tip: als je een goede backup hebt met Time machine, kan je ook migreren vanuit die Backup.

Tevens vereist klonen meer kennis omdat je van een extra partitie moet opstarten (zoals de recovery partitie) en als je verward bent met de twee ‘Macintosh HD’ kan je fouten maken, en de lege naar de volle klonen……
    Met klonen krijg je echt alles mee (dus ook als je met de terminal hebt gewerkt en diep in het OS dingen aangepast hebt), die zal de migratie assistent overslaan. Maar je neemt dus eventuele problemen ook mee!! Behalve voor die-hard techies zou ik klonen in het algemeen afraden.

Bijdrager
    computer space

Trouwens als je een goede SSD hebt gekocht en de Mini gewoon van de plank hebt gehaald met bagger 5400 toeren mormel: gewoon direct de SSD erin schroeven!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.