9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bassbug

SSD met SD lezer

Wie kan me helpen?

Ik zoek een HD (liefst SSD uiteraard ivm gewicht & energieverbruik) met een ingebouwde SD sleuf om inhoud van SD kaart te backuppen. Liefst automatisch zodat je niet handmatig hoeft te doen door aan een PC te hangen.

Handig als je op een lange vakantie bent en graag SD wilt legen c.q. zekerstellen

Moderator
    Night

Die drives zijn er wel. Je kan er zelf een HDD of SSD instoppen. Het is eigenlijk gewoon een lege kast (enclosure), zodat je zelf kan bepalen wat je erin wil stoppen. Het probleem is echter anders: je hebt altijd een PC/Mac met een USB3 aansluiting nodig om bestanden te kopiëren van de SD kaart naar de disk, ook al zitten die in dezelfde kast.

Of je moet gelijk naar een dure/duurdere oplossing kijken, zoals de WD My Passport Wireless. Je moet dus voor jezelf een afweging maken tussen functionaliteit en prijs.

Lees dit ook eens:
    https://www.instructables.com/id/Unlimited-SD-Card-Backup-in-the-Field-Hard-Drive-H/

Bijdrager
    McPim

.

Bijdrager
    yanmik

Lacie dji Copilot

Lacie Rugged Boss SSD

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door yanmik.
    Bijdrager
    Dick de Roos

Wat de TS bedoelt, is een imagetank. Zie ook  Wikipedia

Ik had er vroeger zelf één, die het nadeel had nogal traag te zijn.

Maar met de komst van betaalbare geheugenkaarten met veel opslag, gebruik ik hem niet meer.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Dick de Roos.
    Bijdrager
    McPim

Dick de Roos op 19 januari 2020 om 10:40
    Wat de TS bedoelt, is een imagetank.

En dat is precies waar Night en yanmik naar linken. En ik ook, totdat Night mijn tip in zijn post verwerkte 😛👍🏻. Zo’n ding gebruik je omdat je een extra backup wil hebben. Een dubbele backup zolang je onderweg bent, op z’n minst. Als je ‘m alleen gebruikt om je SD kaartje ‘leeg te maken’ zoals TS zegt kun je (inderdaad Dick) beter een grotere of meerdere kaartjes gebruiken. Verstandig is dat niet.

Bijdrager
    TheBigZ

@Dick: Op een 1TB SD kaartje passen inderdaad heel wat foto’s. Wel duimen dat er niks misgaat met je kaartje onderweg.

EDIT: McPim was gelijktijdig ongeveer hetzelfde aan het schrijven.:-)

Moderator
    Night

ik geloof dat iedereen nu zijn post gelijktijdig aan het updaten is 😛

Maar inderdaad. Zorg altijd voor een backup. Eenmaal verloren foto’s schiet je niet 1-2-3 nog een keertje… Zeker niet op een verre vakantie.

Bijdrager
    Ome Kor

Dankzij iOS 13 kun je nu ook met de Bestanden App van een iPhone bestanden kopiëren van de ene schijf naar de andere. Wat heb je nodig, de Lightning-naar-USB-3-camera-adapter, een hubje, een poweradapter of -bank (5V 2.1A), wat kabeltjes en een SSD (bijv. Samsung T5 of Sandisk Extreme).

Zie hier voor meer info:

Heb ik inmiddels ook, werkt prima.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.