7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

SSD macbookpro 15"

ik heb even een vraagje,
    ik overweeg een SSD schijf voor mij macbook pro te kopen,
    kan ik deze als 2de schijf installeren of moet hij mijn HDD vervangen?
    en als dat het geval is, is er dan een mogelijkheid om hem als 2de / externe schijf te installeren ?
    en kan ik er dan ook mijn OS op installeren zodat deze sneller boot ?

Bijdrager
    syltheboy

Er bestaan wel externe SSD’s.

Bijdrager
    Mich

Je kan deze idd als 2de schijf bijsteken in je MBP, maar dan moet je je superdrive eruit gooien. Aan jou om uit te maken of dit handig is voor jou…

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals je elders op het forum kan lezen loont het in ieder geval niet de moeite om een SSD-schijf te kopen om sneller te booten met je MBP. Je bent veel sneller aan de gang als je de MBP gewoon in sluimerstand dicht doet.

Bijdrager
    CMD-Z

met al die vragen over SSD schijven is het misschien handig als iemand een sticky ‘handleiding – stop zelf een SSD schijf in je MBP omdat het veel te duur is als je het door Apple laat doen’ topic schrijft.
    Ikzelf heb er helaas niet genoeg verstand van om dit te doen, maar ben er zeker in geintereseerd!

Bijdrager
    Dagaloni

Misschien is het wel handig ivm Thunderbolt nu. Je schrijft bestanden dan wel veel sneller weg naar je externe SSD;)

Bijdrager
    Moriarty

Om maar te zwijgen over het feit dat Mac OS 10.6 niet eens het commando heeft om SSD schijven weer volledig beschikbaar te maken door de cellen te ontdoen van stroom…

Zoveel winst heb je niet met SSD’s, bovendien zijn ze nog beperkt beschrijfbaar ook…

(Multi Layer Cells, die Apple gebruikt zo tot 10.000 keer gegarandeerd herschrijfbaar).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.