17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    roosenton2

SSD laten inbouwen

Ik heb een adres gevonden waar je een SSD schijf kan laten inbouwen Nu heb ik alleen totaal geen kaas gegeten over de grootte hiervan.Er zat een 750 GB in de iMac maar ik heb begrepen dat SSD Schijven qua grootte (aantal GB ) anders “functioneren?
    Het gaat om volgende advertentie Wie kan me er iets over zeggen Ik zou het equivalent van 1 TB gewone schijf van een SSD schijf willen hebben i-Repairs is een gerenommeerd Apple reparatie Service met keurmerk en uitstekende beoordelingen. Wij zijn een officieel bedrijf geen gepruts in de keuken op een keuken tafel!

Is uw iMac wat traag of het duurt lang eer programma’s laden en u wilt meer snelheid dan is een SSD de oplossing!!

Gebruik enkel A-merken SSD’ s, waaronder Samsung, Kingston en Crucial.

Het upgrade van iMacs is ons dagelijks werk en we hebben er al tientallen ge-update en de snelheid en performance met de factor 5 verhoogd. De SSD’s worden netjes in een caddy op de plek van de superdrive vastgeschroefd, dus geen ductape of prutswerk!

Bij de meeste 21,5 INCH en 27 INCH kunnen 2 SSD geplaatst worden, in combinatie met HDD ook mogelijk

De SSD’s zijn reeds geïnstalleerd met software en meteen klaar voor gebruik. Kunt er gewoon op wachten, 30- 40 min.

Gemiddelde opstarttijd gaat naar 12-15 seconden voor volledig booten en programma’s openen vrijwel meteen.

Keuze uit:

120GB SSD voor €199,-
    240GB/ 256GB SSD voor € 279,-
    480GB / 500GB SSD voor € 379,-
    960GB / 1TB SSD voor € 579,-

NB.
    BTW Factuur of een marge factuur is gewoon mogelijk.
    Afhalen en bezorgen door UPS met online status mogelijk voor €15,-

EXTRA:
    – Intern Geheugen RAM upgrade (meer prijs)
    – Reinig alle ventilatoren van de iMac met perslucht zodat alles weer draait zoals nieuw en de koeling en warmte geleiding optimaal is.
    – Hoogwaardige Koelpasta op de processors voor betere warmte geleiding.
    – LCD reinigen, wij halen de vervelende Wolken uit uw LCD (meer prijs, 75 of 100 Euro)
    – Wij kunnen alle LCD’s vervangen tegen hele scherpe prijzen!!

Bijdrager
    Targaryen

Wat is het praktisch nut van deze post? Of is dit je vraag:

Ik heb een adres gevonden waar je een SSD kan laten inbouwen. Nu heb ik totaal geen kaas gegeten van de grootte hiervan. Er zat een 750 GB in de iMac maar ik heb begrepen dat SSD’s qua grootte (aantal GB ) anders “functioneren?

SSD’s werken net hetzelfde als gewone harde schijven in die zin dat de gigabytes niet plots anders functioneren. Als je een HDD koopt van 750 GB, dan heb je ongeveer zoveel gigabyte. In de praktijk heb je altijd iets minder en da’s bij een SSD niet anders. Het verschil tussen beide schijven, is dat er in een SSD geen bewegende onderdelen zitten en ze ook stukken sneller zijn. Voor de rest snap ik niet wat je wil bereiken met deze post? Je kiest gewoon de schijf volgens je budget en je laat ‘m plaatsen…

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk eerder dat de linkjes vergeten zijn of in de spamfilter zijn blijven hangen. 😉

Bijdrager
    hasseltse huzaar

toch is het niet zo moeilijk te begrijpen wat ik had willen bereiken alleen mijn aanname in het begin klopt niet
    Deze aanname was dat een equivalent van een “gewone HD” bij een SSD schijf wel eens 250 Gb of iets dergelijks was .Maar het is dus zo dat de equivalent van een 500GB “gewone schijf” een 500 GB SSD schijf moet worden.
    MAAR nu is mijn vraag WAAROM worden er dan 120GB SSD schijven aangeboden daar heb je toch niks aan als het klopt dat 120 GB “gewoon” hetzelfde zijn als 120GB SSD?

Bijdrager
    Shmoo

Niet iedereen heeft toch 500GB nodig?

Het is toch niet zo moeilijk om te begrijpen dat er net als bij iPhones schijven zijn in verschillende formaten, 8, 16, 32, 64, 128GB
    Gewone HD schijven zijn nu eenmaal veel goedkoper dan SSD schijven dus de kans dat je standaarden veel te grote HD schijf in je computer krijgt is toch heel normaal.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

kijk….ik zit met het volgende
    mijnimag 750 GB heeft een kapotte HD (imac is 6 jaar oud)
    Ik DACHT dat (omdat ik er van uitging dat je een veel kleinere SSD nodig had om een 750 GB gewoon te vervangen)dat ik door een SSD in te laten bouwen er met een “paar centen” vanaf kwam.Nu blijkt echter dat om een 750 GB gewoon te laten vervangen door een 750 SSD ik (minstens) 579 Euro bij die vent kwijt ben.
    Dan heb ik weliswaar een snellere HD maar nog steeds een “oude”MAC.Dan kan ik toch beter door de zure “Apple” (goeie woordspeling?) heenbijten en een nieuwe gaan halen?????

Bijdrager
    Brombeer

Wel als je voor 580 euro een nieuwe iMac hebt.
    Het gaat er primair om dat je huidige schijf kapot is. Die moet er sowieso uit. Je kunt hem ook vervangen door een HD van ± dezelfde grootte. Maar om een oude computer wat sneller te laten gaan, is een SSD een populaire keuze.

Je hebt ook hybride schijven: half man half pizza. Dan is er een kleiner gedeelte SSD, daar komt je OS op, en het ouderwetse schijfgedeelte is er voor je data. Ook dat zal een merkbare verbetering geven. maar zo’n fusiondrive is per GB een stuk goedkoper dan een pure SSD.

Bijdrager
    Targaryen

Hé? Reageer jij nu met twee accounts?

Een oude Mac met een SSD kan gerust nog een paar jaar mee hoor. Het is een afweging die je moet maken. Of je vervangt de schijf in je computer, of je tast in je buidel en je koopt meteen een nieuwe.

Inactief
    Anoniem

HD vervangen en SSD van bv 256 Gb bij laten plaatsen en er een fusion drive van maken. Ben je misschien goedkoper uit. In ieder geval wordt de iMac sneller. Maar het hangt af van welke iMac het is of het kan. Ik heb het zelf gedaan in iMac late 2009. Het kost je wel de superdrive. Op die plek komt de ssd. Maar je moet het wel durven om de iMac open te maken en scherm te verwijderen. Zijn voorbeelden van hoe het moet op youtube.

Bijdrager
    SunKeeper
    Targaryen op 25 juni 2015

Hé? Reageer jij nu met twee accounts?

Bedoel je nou Brombeer/trabant of hasselste huzaar/roosenton2?
    :-D

Bijdrager
    trabant

Of Vinhelper/Sunkeeper?:-D

Bijdrager
    Targaryen

Brombeer was vlug (voor zijn leeftijd) waardoor mijn post niet meer gericht was naar de bovenstaande post. Ik had het over hasselaarsehuzaar.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, die hasseltse huzaar maakt er vaker een huzaren salade van.

Bijdrager
    roosenton2

dat had ooit te maken doordat ik….ja waarom eigenlijk?Geen idee meer maar dat is toch geen ramp?Momenteel komt het omdat ik met een Mac via HH automatisch ingelogd ben en op een andere MAC met roosenton2

We gaan vanmiddag een nieuwe imac halen .ik ben het kotsbeu Zelf wat inbouwen kan ik niet en een firma in Lelystad heeft zich al gemeld maar als ik met mijn Mercedes ML daarnaar toe moet rijden (ellendige files,dag kwijt enz) dan ben ik het aan diesel ook kwijt :-):-) (woon als NL in Belgie)
    Ik trek het hier wel van de belasting af……

Bijdrager
    Brombeer

Wat doe je met de ‘oude’ machine? Misschien weet ik er iemand ervoor. PB;)

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, een ramp is het niet. Maar het zorgt wel voor misverstanden, want je weet niet meer wie wat vraag en beantwoordt. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen? :evil:

Bijdrager
    Bianco

Een SSD plaats je over het algemeen “naast” een gewone HD. Dan kan deze veel kleiner zijn, omdat je daar alleen je besturingssysteem op zet, en programma’s. Al je andere data, dus je gebruikersdata, zet je dan op de gewone HD, die niet zo snel, maar wel groot kan zijn. Hierdoor starten al je programma’s en je besturingssysteem sneller op. Dat je data op een minder snelle HD staat is geen probleem, dat hoeft niet zo snel te starten.

Wel is het zaak, om na installatie van je nieuwe systeem op de SSD, je thuismap te verplaatsen naar de gewone HD, anders zit een 120Gb SSD zo vol.

Hier staat daarvoor een goede tutorial:

Mac OS X en de thuismap gescheiden houden op verschillende drives

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.