8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Eagle Eye

[opgelost] SD kaart backuppen met TimeMachine

Ik heb een SD kaart achter in mijn iMac gestopt waar opnames van mijn egelhuis en vogelhuis op komen.

Nu wil ik dat Time Machine deze SSD meeneemt met de backup. Maar tot nu toe zou ik niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg. De SSD kaart wordt niet weergegeven bij Systeemvoorkeuren > Time Machine > Opties

Imac 27 inch late 2015, Catalina 10.15.1

Iemand op dit forum een idee?

Bijdrager
    abbenhui

Kijk eens in je reservekopie van TM? Ik heb een tweede SSD in m’n iMac zitten die ik in de opties ook nergens tegen kom, maar die bij elke reservekopie gewoon meegenomen wordt.

Bijdrager
    McPim

Je bedoelt een SD kaart denk ik? Die wordt standaard niet meegenomen in een TM backup. Ik lees hier dat het wel kan (de kaart uit de ‘exclude’ list halen) en hier dat het niet kan, dus dat zou ik zelf even uitproberen.

Sleutelbeheerder
    Night

McPim op 8 december 2019 om 06:33

…) en hier dat het niet kan…

Ik lees in de reacties dat dat ‘niet kunnen’ alleen in macOS versies van vรณรณr 10.9 het geval is.

Volgens mij is het enige vereiste dat de SD kaart Mac geformatteerd is. DOS Fat-32 disks worden niet meegenomen in een TM backup. TIme Machine kan alleen overweg met HFS+ disks (en natuurlijk ook APFS in nieuwere versie van macOS).

Bijdrager
    McPim

Goed gezien, dan moet het lukken ๐Ÿ‘๐Ÿป.

Bijdrager
    Eagle Eye

Ja, het is opgelost.

Gisteren zag ik de SD kaart niet terug in mijn TM backup. Vandaag zie ik dat de SD kaart keurig meegenomen is in de backup!

Sleutelbeheerder
    Night

๐Ÿ‘

Sleutelbeheerder
    Night

๐Ÿ‘

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.