6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wizer

SSD ipv Optical Drive in MBP Medio 2009 15"

Hallo allemaal,

een tijd geleden heb ik mijn MBP Medio 2009 2.66 GHz Intel Core 2 Duo geupgrade van 4 naar 8 GB (Kingston 1067 MHz DDR3)
    dankzij jullie hulp ben ik hier snel van voorzien.

Mijn laptop is aanzienlijk krachtiger geworden, maar aangezien mijn 320 GB (SATA) zowat vol zit, zou ik naar wat meer willen. Dit mede om de snelheid te bevorderen.

Aangezien ik mijn optical drive niet tot zelden gebruik, zou ik deze gerust kunnen vervangen door een SSD. Nu weet ik dat ik hiervoor een zogenoemde mount nodig heb en natuurlijk de SSD zelf.

Nu is het mijn vraag aan jullie, waar moet ik op letten bij het kiezen van een SSD en hebben jullie suggesties?
    Ik zit te denken aan zo’n 500 GB

Bijdrager
    computer space

Een normale Samsung 840. De MBP is een SATA 3GB machine, dus je hebt niet veel aan de nieuwere 6GB/s SSD’s. Als je een 840 voor een leuke prijs vind t.o.v. de EVO, dan kun je die gerust nemen, die zit qua schrijfsnelheid ongeveer op jouw bussnelheid, en je hebt geen last wanneer mocht blijken dat de “fusion” opbouw binnen een 840 EVO (in feite een 6GB snelle SSD met een oude 840 gefused) toch niet zo lang leven lijkt beschoren doordat de cache snel “op” is. Kingston is met de nieuwe SSDNow ook erg scherp geprijsd.

Bijdrager
    wizer

@computer-space

wow bedankt voor de reactie. Hoewel driekwart mijn petje te boven gaat, lijkt het erop dat ik op zoek moet gaan naar een Samsung 840 of Kingston SSDNow.

Maar is de 840 EVO nu wel of niet een aanrader?

En uiteraard heb ik dan alleen nog de ‘adapter’ nodig?

Bijdrager
    mennon

Kijk hier eens:

http://hddcaddy.nl/

Bijdrager
    densing

ik heb toevallig gisteren de 840evo ssd in mijn MBP 17″ eind 2008 in laten bouwen, mede omdat de gewone en eva even duur waren bij staples.
    MBP loopt weer als een zonnetje en is supersnel

Bijdrager
    wizer

dankje @mennon !

en dat is goed om te weten @densing , fijn om te horen dat hij weer naar behoren werkt! Bedankt voor het delen van je ervaring ermee

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.