15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iPodzz

SSD inbouwen, wat als het fout gaat?

Hallo,,

Ik zag dat er dit weekend 19% BTW af gaat bij de MediaMarkt.
    Ik dacht meteen, dan kan ik goedkoop SSD kopen, als daar ook de BTW van afgaat.
    Van mijn ouders mag ik het niet inbouwen, dus had ik 2 vragen.
    1. Wat als het fout gaat en er iets kapot gaat, heb ik dan nog garantie of is dit dan mijn eigen schuld omdat ik hem heb open geschroefd en er mee heb lopen klooien?
    2. Is er misschien iets waar ik het kan laten doen, net zoiets als een reparatiedienst, maar dan om dingen in te laten bouwen? Het liefst in Eindhoven of Goirle/Tilburg

Groetjes Mathijs.

Bijdrager
    RobApple

In welke computer wil je een SSD inbouwen? Een die in de Apple garantieperiode is of daarbuiten?

Bijdrager
    stoondje

Hallo ipodzz

Het gaat hier om een MacBook?

Als dat zo is er kan niks fout gaan tenzij je ontzettend hard uitschiet met je schroevendraaier (bijna onmogelijk)

Bijdrager
    Stez

Om je even uit de droom te helpen: SSD’s vallen onder accessoires, waarop dus geen 19% BTW korting op valt.

Over het inbouwen gesproken, mocht je iets beschadigen dan is dat eigen schuld. Als door het toedoen van de gebruiker iets of het systeem niet meer werkt, dan is de eigenaar zelf aansprakelijk voor eventuele kosten. Er zijn genoeg computerwinkels waar ze zoiets voor je willen doen. Ook APR’s (Apple Premium Reseller) die misschien in de buurt zitten zullen wellicht zoiets voor je willen doen. Prijzen kunnen echter sterk variĆ«ren.

Bijdrager
    Beninho

Het is echt super simpel, er kan dus eigenlijk niks fout gaan.

check deze site voor instructies

http://eshop.macsales.com/installvideos/

Bijdrager
    RobApple

Nou, echt super simpel een SSD in een iMac inbouwen vergt toch wel enige kennis/ervaring.

OWC/macsales raadt het af.

Bijdrager
    iPodzz

Ik wil het in een MBP 25″ Early 2011 bouwen.
    Maar wat raden jullie aan nieuwe installatie, of alles over zetten vanaf een back-up?
    En moet je perse die schroevendraaiers hebben?
    Ik heb hem vorig jaar in juni gekocht, dus heb (dacht ik) nog garantie.

Bijdrager
    RobApple
    iPodzz op 27 september 2012

Ik wil het in een MBP 25″ Early 2011 bouwen.

Maar wat raden jullie aan nieuwe installatie, of alles over zetten vanaf een back-up?

En moet je perse die schroevendraaiers hebben?

Ik heb hem vorig jaar in juni gekocht, dus heb (dacht ik) nog garantie.

MBP 25″ bestaat niet, wel MacBook Pro 15.4″. Apple garantie is 1 jaar, die is voorbij.

In een MacBook Pro mag je een HDD vervangen voor een SSD, ook als die binnen de garantie
    periode valt, dan vervalt de garantie niet.
    Je kunt nu ook extra naast de HDD een SSD erbij plaatsen via een Data Doubler, SuperDrive extern.

DataTransfer van systeemsoftware en programma’s van de bestaande HDD.

Zonder schroevendraaiers gaat het niet lukken.

Je kunt ook de SSD in een externe behuizing doen met FW800/USB2.0 aansluiting, hoef je de
    MBP niet open te maken.

De SSD hoef je alleen maar vast te schroeven, niet open maken.

Zolang je weet, waar je mee bezig bent, gaat er niets fout.

Bijdrager
    GuijVRIENDS

Ik heb dit laatst ook gedaan in mijn MBP 15 inch. Mijn superdrive eruit gehaald, mijn originele hd op de plek van de superdrive, mijn ssd op de plek van mijn hd. Werkt super! Je kan dan gewoon opstarten vanaf je originele hd en vervolgens een clean install op je nieuwe ssd maken. (dit is een aanrader!!) Schroevendraaiers kan je gewoon als setje bij de hema kopen.

Bijdrager
    iPodzz

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btw-voorwaarden.html
    Opslag en media zij geen uitzonderingen, dus lijkt middag SSD wel in de aanbieding is.

Bijdrager
    Sweebee

Alleen zijn de ssds zijn zelfs Inc korting nog heel stuk duurder dan bij andere webshops.

Bijdrager
    iPodzz

Kan je mij dan vertellen welke webshop heel goedkoop is?

Bijdrager
    Droffiel

Schroevendraaiers kan je gewoon als setje bij de hema kopen.

Welk setje bedoel je? Kan je wat specifieker zijn?

Bijdrager
    Sweebee

Kijk bij de action.. zo’n klein schroevendraaier setje met kruiskop, plat en torx. Kost nog geen 1.60 euro

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.