8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Meesterplaatser

SSD in macbook pro begin 2011, 13inch

Hallo iedereen,

Zoals de titel al aangeeft ben ik van plan om een SSD schijf te gaan plaatsen in mijn Macbook Pro begin 2011. Nu heb ik een aantal vragen waarbij ik graag jullie advies wil horen.

1 Ik twijfel tussen het vervangen van mijn huidige HDD of om mijn SSD te plaatsen in de discdrive. Wat is aan te raden?
    2 Welke SSD schijf past er in mijn laptop en welke is het beste op dit moment voor een bedrag van max 150 euro?
    3 Zijn er verder nog belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van goed advies.
    Ty!

Meesterplaatser

Bijdrager
    computer space

1), de HD bay is SATA 6, de DVD bay SATA 3. De HD bay dus
    2). Beste is nog steeds de Samsung 840 PRO. Voor iets minder heb je de 128GB
    3) Zet de huidige HD eventueel in de DVD baai. Je kunt bijvoorbeeld eerst de schijf plaatsen, andere schijf verhuizen, en dan met carboncopycloner of met schijfhulpprogramma (mits je een recoverypartitie hebt, de DVD schijf haal je er immers uit) de boel overzetten op de SSD. Dan kun je daarna meteen door. Je kunt ook eerst de HD naar de SSD klonen als je een externe USB behuizing haalt (USB powered ding is 10€ of zo), dan werkt schijfhulpprogramma vanaf de DVD gewoon.

Bijdrager
    Meesterplaatser

Bedankt voor je reactie! Ik ga voor de samsung 840 PRO 256GB en deze plaats ik in mijn discdrive. Ik heb al gelezen dat ik enkele andere onderdelen hiervoor nodig heb, zoals een kastje waar de SSD schijf in kan worden geplaatst (hoe weet ik welke grote ik nodig heb?), een schroevendraaier. Zijn er nog meer cruciale materialen die ik nodig heb?

Groet.

Bijdrager
    hokkie

Heb je toevallig al eens de moeite genomen om;

1. Hier te zoeken?
    2. Google?
    3 Youtube?

Zo ja, dan waren al deze vragen allang beantwoord en weet je (youtube) stap-voor-stap hoe je het moet aanpakken en welke materialen daarvoor nodig zijn.

Daarnaast geeft @computer space aan dat je de SSD op de plaats van de HD moet installeren ivm SATA 600 / SATA 300, dus blijkbaar lees je iemand reactie ook niet heel goed.

Maar goed, het is mooi weer buiten, laat ik je nog maar eens op weg helpen:

KLIK

KLIK

Bijdrager
    Meesterplaatser

Je hebt gelijk, ik begreep het niet helemaal dat is wel duidelijk. Excuses. Bedankt in ieder geval!

Groet

Bijdrager
    Meesterplaatser

Ik heb net de SSD schijf geplaats. Alleen nu loop ik vast. Mijn HDD schijf wil ik graag helemaal schoon hebben. Ik heb al een backup gemaakt op een externe harde schijf waar al mijn bestanden op staan. Ik heb net geprobeerd OS X mavericks op een USB te zetten. Alleen dit lukt mij niet, ik kan de installatie application niet vinden bij: “mijn programma’s”.

Hoe kan ik mijn SDD helemaal schoon houden door alleen een installatie van mavericks erop te zetten en de belangrijke documenten van mijn externe harde schijf?

Bijdrager
    TheBigZ
    Meesterplaatser op 10 april 2014

Ik heb net geprobeerd OS X mavericks op een USB te zetten. Alleen dit lukt mij niet, ik kan de installatie application niet vinden bij: “mijn programma’s”.

10.9: OS X Mavericks Installatie USB stick maken

Bijdrager
    Meesterplaatser

Thanksss! Is gelukt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.