7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Okraj Oksenamor

SSD in Mac Pro 3.1 Early 2008

Hoi,

Ik heb een ssd(sata3) in mijn mac pro geplaatst ipv een 7200rpm disk.
    Wil hem alleen gebruiken om te booten en apps op te starten. Dus niet voor video editing of gebruiken voor andere grote dataoverdracht.

Nu is hij aangesloten op sata2 en booten gaat aanzienlijk sneller. Haal ik nog meer snelheidsvoordeel qua booten en apps opstarten als ik een sata 3 pcie kaart aanschaf voor de ssd? Of is dat zonde van het geld ? (Alleen via pcie kan sata3 snelheid behaald worden in mac pro 2008)

Bijdrager
    FloorvN

echt veel verschil zal je niet merken, erg klein beetje.

wat je nu kan doen is een PCI-E Adapter naar Sata kopen, en hem daar instoppen..
    dan haal je wel je sata 600 speeds, met je hudiige ssd scheelt weer in de kosten ook..

Bijdrager
    Okraj Oksenamor

Bedankt, ja zo’n pcie adapter bedoel ik. Bv een sonnet, dan werkt mijn ssd wel op 6gb.
    Maar ik vraag me af of het booten en opstarten van apps dan merkbaar sneller gaat?
    Sneller dan nu de ssd op sata2 is aangesloten. Misschien is het snelheidsverschil tussen sata2 en sata3 vooral te merken bij lezen en schrijven van grote bestanden?

Bijdrager
    FloorvN

klopt, vooral bij schrijven en lezen van grotere bestanden merk je dit echt goed !
    Gewoon bij dagelijks gebruik heb je echt niks aan die snelle lees/schrijf handelingen, je hebt vooral profijt van de accestijd en geen vertraging.
    Wat een ssd bied tegenover een traditionele hardeschijf.
    Zelfs een Sata150 met SSD voelt eigelijk even snel aan…

Ook erg handig als je bijv. 2 en 4K gaat editen op die SSD !
    dan heb je die snelle I/O nodig..

Bijdrager
    computer space

void

Anoniem

Ik dacht dat een Mac Pro niet kan booten vanaf PCI, ik zou dat eerst maar eens uitzoeken… Of heb je dat al gedaan?

Bijdrager
    Okraj Oksenamor

Thanks voor de reacties.
    Wensink: ja, het is mogelijk om te booten vanaf pcie in mac pro. Niet alle pcie kaarten kunnen dat in mac pro 2008, maar het is te vinden op internet welke kaarten werken en welke niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.