11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    beach

SSD in Intel mac

Ik heb hier nog een intel mac staan, 2core duo, volgens mij 1.8ghz , best een fijne mac.

Nu dacht ik, kan ik het apparaat ook via externe device, bijvoorbeeld een SsD schijf laten opstarten. SsD schijven worden goedkoper en goedkoper.

Ik wilde eigenlijk zo’n schijf in mijn oude i-mac zetten:

http://www.ocztechnology.com/products/flash_drives/ocz_solid_series_sata_ii_2_5-ssd

Hier zie ik wel iets staan voor wat betreft het vervangen van een oudere hd in een mac maar geen ssd schijf.

Bestaan er verloop kabeltjes voor energie en drive aansluiting ?

Bijdrager
    –help

Gaat prima, alleen ff rekening houden dat je een 2,5″ in een 3,5″ “bay” wilt plaatsen, en hierdoor dus een converter nodig hebt van 2,5 -> 3,5″. Verder veel plezier, en laat ff horen hoe hij bevalt;) !

Bijdrager
    Nikita

Plus dat de ‘goedkope’ SSDs helemaal niet zo snel zijn… Intel maakt wel snelle versies, maar dan betaal je ook iets van 800 euro voor 32 GB…

Bijdrager
    beach

Kan iemand mij zeggen of dit een snelle SSD schijf is ?
    Hoe het zit met het verloopkabeltje naar mini usb ?
    Hoe het zit met de voedingsaansluiting ?

Bijdrager
    Marius1976

Het is zeker geen snelheidsduivel.

Er staat dat hij 155MB/s leest, dat is megaBIT en geen megabyte.

Als je nagaat dat een veelgebruikte netwerksnelheid momenteel 100MB/s, dan is deze ‘schijf’ dus 1,5 keer zo snel. In optimale situatie.

Ondanks dat is het toch wel interessant natuurlijk. Maar dan vooral als backup. Zo’n schijfje bij je hebben geeft je stukken meer mogelijkheden (door de ruimte) dan tig USB sticks. En het is natuurlijk wel sneller dan de meeste USB sticks.

Groet
    M.

Moderator
    unSOUND

Volgens mij moet je de SSD’s hebben uit dit topic:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139391

Bijdrager
    beach

Het is gewoon voor de aardigheid om uit te testen.

Zijn de aansluitingen verder identiek ?

Bijdrager
    Marius1976

@beach

Die laatste reactie snap ik niet. Eerst vraag je of ze snel genoeg zijn, en nou doe je net of het niet uit maakt omdat het voor de aardigheid is?

Bij mij is het juist vaak andersom trouwens. Als het voor de aardigheid is, wil ik juist de meest optimale performance etc.
    Omdat de aardigheid voor mij persoonlijk is, het maximaal haalbare uit de hardware te persen.

Daarom stop ik ook nog steeds niet met m’n atari 8bit. Elke keer lukt het toch weer om uit bijna 30 jaar oude hardware, toch nog weer een performance boost te halen. Voor de aardigheid dus.

Bijdrager
    beach

De schijf kost nu ca. 100 euro. (60 GB) Dat vind ik nog voor de aardigheid uittesten..

Bijdrager
    Marius1976

Overigens ben ik nu niet meer zo zeker van mijn eerdere post. Volgens mij is het wel MEGABYTE, in plaats van MEGABIT. Excuses voor de verwarring. Dan is 155MB/s toch wel lekker vlot ….

Bijdrager
    Pieterr
    ”Marius1976″

Volgens mij is het wel MEGABYTE, in plaats van MEGABIT. Excuses voor de verwarring.

Klopt. Zie voor snelheden van de diverse SSD schijven: http://www.storagesearch.com/ssd-2p5.html

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.