19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Eprom

SSD in iMac 2011 – kabeltje?

Ik heb pas een SSD in mijn Macbook gebouwd en ben daar super tevreden mee en dus wil ik nu ook in mijn iMac een SSD bouwen. De bedoeling is om ‘m onder de DVD te plaatsen (http://www.btobey.com/learn/imac-ssd-install.php), maar ik kan nergens in de buurt het benodigde kabeltje vinden. De plaatselijke Apple shop zegt geen interne onderdelen te (willen) leveren en de PC boer kijkt me aan of ‘ie water ziet branden.

Weet iemand waar ik in Nederland een 13 pin female naar 22 pin female SATA kabel kan kopen?

Bijdrager
    tarun

Waarschijnlijk bij iFixit. Zij leveren complete pakketten, ook filmpjes van wat je moet doen.

Bijdrager
    Eprom

iFixit zit niet in de buurt;-)
    Ik zoek een winkel in Nederland

Bijdrager
    computer space

Ebay. Er is altijd een chinees die met 1$ verzendkosten dit soort kabels levert. Zoek onder de 28$ en het is BTW/invoerrechten vrij.

Bijdrager
    Eprom

Ebay en Amazon staat vol met die kabeltjes, maar het probleem is de levertijd! Ik moet ‘m vóór het weekend hebben! Vandaar dat ik een winkel in NL zoek.

Bijdrager
    Koning Frank
    Eprom op 13 mei 2014

iFixit zit niet in de buurt

Oh dat is altijd jammer. Hadden we maar een bepaalde dienst dat bestellingen bij je huis kan afleveren. Dat zou zooooo handig zijn. Kan iemand dit realiseren?

Bijdrager
    Eprom
    No_Name op 13 mei 2014
    Eprom op 13 mei 2014

iFixit zit niet in de buurt

Oh dat is altijd jammer. Hadden we maar een bepaalde dienst dat bestellingen bij je huis kan afleveren. Dat zou zooooo handig zijn. Kan iemand dit realiseren?

Lees nou eerst even 2 posts boven je voordat je lollig reageert:roll:

Bijdrager
    Eprom
    A.M.Dekker op 13 mei 2014

http://www.misco.nl/productinfo/productinfo?productCode=1036651&affiliate=117

Dank je, maar dat is female naar male…

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien toch bij iFixit…

(zie ook hier)

Anoniem

Houd er wel rekening mee dat deze inbouw een stukje lastiger is dan bij je macbook.

Bijdrager
    Eprom
    Waffle op 13 mei 2014

Misschien toch bij iFixit…

(zie ook hier)

Nogmaals… levertijd Bovendien heb ik al het gereedschap dat ik nodig heb, dus 49,95 voor alleen het kabeltje is natuurlijk niet de bedoeling.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien toch even lezen. Als je daar bestelt heb je je geliefde kabeltje donderdag of vrijdag binnen. Dat is dus vóór het weekend. Als je al dat gereedschap niet nodig hebt moet je die website van iFixit EU maar even afzoeken, ze hebben namelijk ook een pakket waar je alleen het kabeltje een eens stuk dubbelzijdig plakband krijgt.:wink:

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je een beetje tijdstress, Eprom? Als je er chagrijnig van wordt, bouw je ‘m toch een ander weekend in?!

Bijdrager
    Eprom
    Waffle op 13 mei 2014

Als je al dat gereedschap niet nodig hebt moet je die website van iFixit EU maar even afzoeken, ze hebben namelijk ook een pakket waar je alleen het kabeltje een eens stuk dubbelzijdig plakband krijgt.:wink:

Ik kan het bij iFixit EU echt niet vinden, maar ben ondertussen HIER beland. Levertijd 2 dagen, maar wel €25,- excl. verzendkosten helaas. (gelukkig krijg ik de BTW wel terug;-) )

Bijdrager
    iMachia

Ik zou bij OWC kijken. Zowel op hun website als via Youtube. Daar wordt precies uitgelegd hoe de inbouw werkt.
    Ik heb dit inmiddels ook bij mijn iMac gedaan; een 500 gig SSD van Samsung ingebouwd. Is lastig als je niet de goeie hulpmiddelen hebt (zuignappen, spatel, juiste schroevendraaier etc.) maar uiteindelijk werkt het prima.
    En ja, bestellen bij OWC kost een paar dagen…..

Bijdrager
    Geux
    Eprom op 13 mei 2014

maar ben ondertussen HIER beland.

Macupgrade.eu dat kan niet mis. Is officiële OWC verdeler, dus goede spullen. Al meerdere keren bij Bram besteld. Altijd netjes en snel.

Bijdrager
    RobApple

@ Eprom

Mac4us.nl in Hilversum kan het bewuste OWC kabeltje direct leveren voor iMac 27″ 2011, is in voorraad.

Bijdrager
    Eprom

Bedankt RobApple.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.