11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    honnes

SSD in Early 2011 Macbook Pro 13 2,3GHZ i5, 8GB

Hoi
    ik heb een vraag.
    is het de moeite waard om nog 160 e uit te geven voor een SSD om deze macbook wat sneller te maken of is het verschil in snelheid met een SSD niet de moeite waard?
    Hoor graag jullie ervaringen.

Dank!

Bijdrager
    iMad

Jazeker is dat de moeite waard!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Zeker doen.

Moderator
    Night

Als deze MBP goed werkt zou ik het ook zéker doen. Qua snelheid doet hij echt niet veel onder voor de nieuwste MBP’s én je hebt meer aansluitmogelijkheden (poorten).

Bijdrager
    fixar

Prima upgrade, je macbook zal echt heel veel vlotter aanvoelen na deze upgrade. Alleen als je zeer processor/GPU intensieve taken uitvoert (uitgebreide foto/film bewerking, 3d rendering, gaming) zul je merken dat de machine niet de nieuwste meer is. Maar voor gewoon HTK-gebruik is ie nog prima geschikt.

Bijdrager
    honnes

Dank voor alle reacties!
    ik gooi er dan maar een samsung evo 850 in van 500 gb tenzij iemand een betere optie heeft.

Bijdrager
    iMad

Goede keuze!

Bijdrager
    TandMac

Goede keuze
    Prima investering.
    (Gedaan met koffie halen tijdens het opstarten)

Bijdrager
    kokkie44

Is dat voor een MPB uit 2009 ook nog aan te bevelen. Is alleen voor HTK gebruik?

Bijdrager
    T-sec

Ik heb in mijn MBP uit 2008 destijds een Evo SSD gestopt en dat was absoluut een verbetering.
    Bijv. met Carbon Copy Cloner de oude HDD clonen naar de nieuwe SSD, omwisselen en klaar.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb hetzelfde gedaan als T-sec in mijn MacBook van 2007, en ondanks het feit dat hij slechts SATA 1,5 Gb/s is kon ik een enorme verbetering vaststellen. Heb ook Carbon Copy Cloner gebruikt, daar kun je veel tijd mee uitsparen.
    En ondanks het feit dat die MacBook voor HTK gebruik bestemd is vond ik de investering van een Samsung EVO 850 de moeite waard.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.