5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    fast

SSD grote niet just na klonen kleinere HDD

Mijn HDD 320 GB is gekloond naar een ssd 480 GB, het schijf hulpprogramma geeft nu aan dat de SSD maar 320 GB is .
    Ik ben dus 160 GB kwijt,de partitie vergroten gaat niet,niet actief in schijf hulpprogramma.
    Wat nu te doen,moet alles overnieuw,of is het nog aan te passen zonder de partitie te wissen?
    Als ik een nieuwe installatie wil uitvoeren wordt dan wel de 480 GB van de SSD zichtbaar,en kan ik dan de backup van de Time Machine terug zetten of geef hij daarna weer een verkeerde grote van de partitie (SSD) aan?

Bijdrager
    pruus

Dat klopt dus helemaal. Want een kloon kan niet groter zijn dan de gekloonde. Anders eerst SSD formatteren, systeem erop zetten en dan via migratie-assistent de bestanden overnemen. Dan hou je meer ruimte over…maar wel iets meer werk.

Bijdrager
    mac1sc00l

Doe schijfcontrole, repair etc op de SSD, en kijk of je dan wel mag vergroten.

Bijdrager
    fixar

Hoe is de kloon uitgevoerd?

Als je dat met Carbon Copy Cloner zou hebben gedaan heb je dit probleem in ieder geval niet.

Gewoon vannacht met CCC even opnieuw doen….

Bijdrager
    fast

Inmiddels opgelost wel wat werk maar nu is de ssd de juiste grote.
    Nieuwe installatie ,ssd formatteren ,Time Machine backup terug gezet en alles werk snel en goed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.