7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    belfinado

ssd en itunes

Sinds een maand mijn 1e imac dus nog wat zoekende.
    Het volgende speelt: Programma’s op SSD schijf en Data op 1GB interne harde schijf.
    Itunes zoekt in de thuismap (SSD) naar muziek, maar die staat op de harde schijf.
    Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om de SSD schoon te houden van muziek en het toch werkend krijgen?
    Heb diverse topics gelezen op fora maar men spreekt elkaar tegen.
    Bij voorbaat dank voor tips.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Welkom met je eerste posting op dit Apple forum. Je hebt het echter in het subforum One More Thing geplaatst, wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke deze site, podcast of app van OMT betreffen. Ik heb het voor je aangepast.[/mod]

Bijdrager
    SomethingSimple

Alt toets ingedrukt houden terwijl je iTunes opstart. Nieuwe bibliotheek maken op de HD en in deze nieuwe bibliotheek je muziek importeren. iTunes onthoudt de locatie van deze bibliotheek en zal vanaf nu bij het opstarten de bibliotheek op je HD laden.

Bijdrager
    defoortk

Of je verplaatst je hele thuismap naar de harde schijf en je gebruikt je SSD voor systeem en programma’s.

Dit doe je als volgt :
    instellingen -> Gebruikers en groepen
    Op het hangslotje klikken om te ontgrendelen.
    Ctrl-klik op je eigen naam -> Geavanceerde opties
    Vervolgens krijg je een venster waar je de locatie van je thuismap kan instellen. Kies daarbij je HDD.
    Rebooten en klaar ! Alle data (dus alles van je thuismap) gaat nu naar de HDD. Systeem en software blijft op je SSD.

Bijdrager
    bebitoes

“Alle data (dus alles van je thuismap) gaat nu naar de HDD. Systeem en software blijft op je SSD.”

Verhuisd de al bestaande data automatisch mee? of komt nieuwe data nu alleen op de nieuwe plaats?

Bijdrager
    defoortk

@bebitoes : nee, niet automatisch. Wat je kan doen is eerst een kopie van je thuismap maken van de SSD naar de HD ; vervolgens de HDD als nieuwe thuismap instellen (zoals beschreven).
    Daarna kan je de (originele) thuismap op de SSD wissen om ruimte vrij te maken.

Bijdrager
    belfinado

@defoortk: Ik heb je advies opgevolgd. Moest wel weer mijn mailaccounts opnieuw instellen etc.
    Maar allemaal gelukt. Dank voor de reactie!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.