9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TheWhizz

SSD Drive tussen Air 13" en Air 11" wisselen??

Ik heb een 2010 Macbook Air 13″ met 256 SDD aan boord en recent een Macbook Air 11″ met 128Gb SSDgekocht. Nu blijkt dat ik toch liever 256Gb op de 11″ wil hebben.

Kan ik simpelweg beide openschroeven en de SSD modules wisselen of zijn deze niet compatible?

Bijdrager
    me.com

Zou geen probleem moeten zijn, je moet alleen wel de juiste schroevendraaier hebben. Een normale kruiskop zal niet passen.

Bijdrager
    ipieter01

Ik dacht dat die op het moederbord waren gesoldeerd? Ik kan het mis hebben, maar dat dacht ik toch…

Bijdrager
    TheWhizz

RAM is volgens mij idd gesoldeerd. SSD dacht ik was wel los te schroeven bij beiden…..

Hoop dus dat iemand zeker weet of het compatible is en de performance niet veel zal verschillen.

Bijdrager
    me.com

Geheugen was gesoldeerd op het Main Logic Board. De SSD schijf is te verwisselen.:)
    De SSD-schijf zit met 1 torx-schroefje vast.

Bijdrager
    ipieter01

Ach ja. weer iets bijgeleerd.:lol:

Bijdrager
    1984

The new SSD is 2.45 mm thick compared to the platter-based 5.12 mm thickness of the old Air’s drive. Being smaller in two of three dimensions definitely helps the new Air achieve a super-slim profile.
    http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook-Air-11-Inch-Model-A1370-Teardown/3745/2

Bijdrager
    iep

Performance is beter bij een grotere capaciteit om de doodeenvoudige reden dat er dan meer geheugenkanalen worden gebruikt die gelijktijdig gebruikt kunnen worden. Bij een 128GB ssd kunnen dat er 2 zijn, bij een 256GB 4 (ik heb hier het voorbeeld van de OCZ Vertex serie gebruikt, bij een ander type kan dit natuurlijk anders zijn). Je zult wel iets merken maar het is geen verdubbeling van de snelheid ofzo.

Bijdrager
    TheWhizz

Nou, even een korte update maar het is gelukt. Beide SSDs eruit gehaald (deksel losschroeven en schroefje SSD module en klaar) en bij ifixit hiervoor een Pentalobe schroevendraaier gekocht (nadat ik eerst de verkeerde had gekocht want die was alleen geschikt voor de iPhone).

Toen dus MacBook Air 2010 13″opegestart met USB restore stickje en daarna alles teruggezet. De MacBook Air 2011 11″ kon ik mooi draadloos herinstalleren en daar had ik een Time Machine backup voor klaar staan dus snel up en running.

Was dus erg eenvoudig en SSD upgraden is dus zeker iets dat je zelf kunt doen. Ik heb nu lekker 256Gb op de 11″ en kan er nog mijn iTunes muziek collectie bij gaan gooien.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.