17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

SSD bezorgen

Ik heb een SSD besteld bij een dik bedrijf en nu lees ik dat het apparaat door de brievenbus wordt bezorgd. Gelijk gaan bellen maar hij is al verstuurd. Nu schijnt het gebruikelijk te zijn dat dit met SSD vaker zo worden verstuurd. Hij valt bij ons zo’n 1.5 meter naar beneden op de plavuizen. Dus je raad het al morgen twee kussens onder de brievenbus. Blijf toch gek om zo gevoelige apparatuur te versturen

Marcel

Bijdrager
    mjalblas

Een SSD kan je van een flatgebouw laten vallen en dan werkt een SSD nog steeds.

Bijdrager
    mekkeronly

Zit gewoon in een envelop met bubbeltjesplastic.

Moderator
    Mac Daddy

@mjalbas: Dat is wat overdreven.:wink:

Maar over een SSD. SSD staat voor Solid State Drive. Een HDD staat voor Hard Disk Drive. Die hard disk is een mechanisch onderdeel en als die een schok krijgt, kan het makkelijk defect raken. Een solid state disk maakt gebruik van ‘flash’ opslag. Daar zit geen roterende schijf en leesarm meer in.

Dus als zo’n SSD in bubbeltjeplastig o.i.d. is ingepakt dan is dat meer dan voldoende om zo’n SSD tegen een kleine brievenbus val te beschermen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jacobusja,

Zoiets koop je toch niet bij zo’n BOLle boekenwinkel?

Overigens, de fabrieksverpakking van een SSD biedt voldoende bescherming voor een val van 1,5 meter.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    Marcel

Echt wel St korting en air miles bijna 25% korting

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het gaat niet alleen om de prijs en als je wilt vergelijken vergelijk dan met wat je netto betaald, eerst 25% erop en dan korting bieden is algemeen gebruik helaas.

Ik spaarde ook Airmiles, bleek netto uit te komen op ongeveer 0,30 per 100 euro.

Moderator
    Mac Daddy

Welke SSD heb je gekozen en hoeveel heb je ervoor betaald?

Bijdrager
    Marcel

Samsung 750 EVO Interne SSD – 250GB van € 85 met aftrek op € 61

Bijdrager
    Marcel

Het is voor een media speler vandaar niet de 850 van Samsung

Moderator
    Mac Daddy

Dat is inderdaad een mooie prijs.
    Ik gebruik bijna altijd tweakers.net pricewatch voor computer hardware (en meer) prijzen. En normaal komt bol.com er niet als goedkoopste uit. Vandaar dat ik het vroeg, maar met de korting nu dus wel.
    Zoals je ziet, is de goedkoopste Samsung EVO 750 nu voor 76 euro te vinden. Met de ‘normale’ bol.com prijs scheelt dat toch 10 euro.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    Hyrax

Daar kunnen ze tegen.

Maar dan iets anders: je gaat hem ergens kopen om hem zo goed en zo goedkoop mogelijk te kopen, en dan zeur je over de verzendwijze? Als je dat belangrijk vond, dan had je hem ergens duurder moeten halen. Net zoals mensen die een Mac bij de MediaMarkt halen, om vervolgens als er iets mee is, zeuren over de service van de MediaMarkt… Het is het een of het ander.

Bijdrager
    Marcel

Volgens mij heb ik niet gezeurd maar alleen gevraagd of het normaal is dat hij via de brievenbus gaat. Voor de rest klopt je verhaal maar mijn computerboer uit Berkel vroeg wel erg veel en dan is de keuze inderdaad wat makkelijker

Bijdrager
    pruus

En is ie heel aan gekomen?

Bijdrager
    Marcel

De kussen liggen klaar, hij komt vandaag

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jacobusja,

Kussens zijn onzin, hier diverse malen gemeld dat er geen probleem is, geen vertrouwen in dit forum???

Bijdrager
    Marcel

Jawel maar het ziet er nu erg leuk uit in de gang , twee kussentjes bij de deur.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.