9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Guuspronk

SSD

Goedemiddag,

Zojuist heb ik een SSD in mijn MacBook Pro late 2011 geschroefd en sinds die tijd gaat de installatie nog niet helemaal van een leien dakje…

Ik heb de nieuwe schijf geformateerd en blijf nu hangen bij het installeren van OS X.

Wanneer ik dit probeer te doen vanaf de vooraf gemaakt USB recovery loop ik tegen het volgende aan. Ik krijg eerste de melding ” Als u OS X wilt downloaden en herstellen wordt bij apple gecontroleerd of uw computer hiervoor in aanmerking komt” wanneer ik kies voor doorgaan krijg ik ongeveer 10 seconden late de volgende melding ” er heeft zich een fout opgetreden in het voorbereiden van de installatie. Voer dit programma opnieuw uit.”

Helaas helpt het nieuwe uitvoeren niet. Ook wanneer ik dezelfde handelingen herhaal vanaf de recovery die op mijn mac zelf staat doet hetzelfde probleem zich voor.

Wie helpt mij uit de brand?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de schijf die eerst in je MBP zat nog?
    Zo ja, dan zou je die in een USB case kunnen stoppen, en je MBP daar van opstarten.
    Daarna gebruik je SuperDuper om de inhoud van de externe schijf naar je nieuwe SSD over te zetten.

Bijdrager
    Guuspronk

T zou m’n. Voorkeur hebben om gewoon helemaal schoon te beginnen, ik heb daarnaast geen hdd behuizing/ usb-sata kabel

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je wel gebruik gemaakt van Internet Recovery?

Bijdrager
    Wauters

Ik heb de volledige versie van Mavericks op een usb stick gezet van 8gb en zo al een 5-tal imacs en mbpros geinstalleerd op ssd.
    Vergeet trim niet te installeren en te activeren!
    Check ifixit voor installaties.
    Succes

Bijdrager
    Ree

Toevoeging aan Wauters;

TRIM alleen activeren als je SSD dat nodig heeft

SandForce en Indilinx SSD’s hebben een eigen garbage collection en die hebben TRIM absoluut niet nodig.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoe heb je die SSD geformatteerd? Wat vindt schijfhulp ervan?

Bijdrager
    Guuspronk

Hoi,

Bedankt voor de reacties.
    Het probleem is opgelost. Ik heb de schijf eerst geïnstalleerd vanaf een oude reservekopie, vervolgens opnieuw geformatteerd en geïnstalleerd. Hierna waren alle problemen verholpen.

Groet,

Guus

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.