7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    unnamed86

SSD

Beste,

Ik heb een MacBook Pro 13″ mid 2012 i5 met een 500GB HDD. Zojuist een Samsung 850 EVO 120GB ipv de optical drive erin geschoefd.
    Werkt als een zonnetje.

Mijn HDD zit bijna vol met muziek, foto’s etc. (450GB used). Op m’n SSD wil ik alleen OS X + applicaties draaien.

Een schone installatie van OS X is geen probleem. Zo gepiept. Waar ik tegen aan loop is het feit dat ik m’n applicaties (mail, word, calender, keynote etc.) van m’n HDD naar m’n SSD wil verplaatsen inclusief alle instellingen. Het gaat mij voornamelijk om de instellingen van mail. Hierin staan 5 account gesynchroniseerd welke ik niet makkelijk nieuw configureer.

Hoe kan ik alles overzetten van m’n HDD naar m’n SSD inclusief instellingen.

Documenten mogen overigens op m’n HDD blijven staan.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je kan proberen de map ~/Library/Preferences mee te kopiëren.

Bijdrager
    makasa

een TimeMachine backup maken en die terugzetten

Bijdrager
    Mars

migratie assistent?

Bijdrager
    /dev/enschede

Overweeg eens een Fusion Drive, dan zorgt MacOsX zelf dat de meest gebruikte spullen op de SSD staan. Zie o.a. http://genius.appletips.nl//discussion/634/hoe-kan-ik-een-fusion-drive-maken?p=discussion/634/hoe-kan-ik-een-fusion-drive-maken

Bijdrager
    Kenneth B. Done

ik zou niet zomaar de hele map ~/Library/Preferences overzetten. In die map zie je vrij snel de mailprefs staan. Kopieer alleen die. En in je eigen library (eerst zichtbaar maken) staan ook twee Mail-mappen: Mail en Mail-downloads. Die sleep je ook over. Mogelijk dat je dan alleen je wachtwoorden opnieuw moet invullen. De rest van de Apps vind je vooral terug in de Application Support map. Maar het meeste heb je ook al door gewoon in te loggen met je iCloud-account.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gezien het hier dezelfde applicaties betreft kan het overkopiëren van de Preferences map weinig kwaad. Naar een nieuwe installatie moet je dat niet doen, nee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.