7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cordoba66

.srt onder divx zetten

hoi iedereen
    :D

weet er iemand hoe ik mijn .srt onder of in mijn divx films kan zetten , zo dat ik op een gewonne dvd speler kan afspelen ?

groeten

:finderoud:

Bijdrager
    RBO62

Hallo,

Dit kun je oa. doen met “ffmpegx”.
    Deze tool kan dus van jouw divx + srt een DVD maken (afspeelbaar op een dvd player).
    De srt kun je aangeven bij 1 van de tabs (load sub) van ffmpegx.

In dit forum vindt je ongetwijfeld meer info hierover.

succes

Bijdrager
    nookie

Kan jouw dvd speler divx aan, of ga je het dan omzetten naar een dvd structuur en dan branden als DVD.

Als je dvd speler divx aan kan, dan zet je wat divx films in 1 map, met daarbij de ondertitles die dan exact zoals de film heten, maar dan ipv .avi, .srt heten.
    Die map brandt je dan als DATA en dan speelt hij gewoon je ondertitels af.

Bijdrager
    cordoba66

hoi :lol:

heb eens naar ffmpgx gekeken en getest deze blijkt het te zijn :D

alvast bedankt

dvd speler kan geen divx aan :cry: volgende dvd speler zal wel divx moeten kunnen spelen

mvg

cordoba66

Moderator
    unSOUND
    ”cordoba66″

zo dat ik op een gewonne dvd speler kan afspelen ?

Heb je een DVD speler gewonnen ? Wat gaaf ! :D

Je kunt met ffmpegX ook een “echte” DVD maken van de DivX, dan kun je hem wel spelen op de DVD speler. Andere optie is om je Mac aan je TV te hangen, dan hoef je helemaal niks om te zetten, en hoef je ook geen CD’s of DVD’s te branden…

Bijdrager
    Robbes

Ik heb een vraag die aansluit bij dit draadje. Daarom stel ik hem hier.

Het gaat om de exacte manier van branden van de avi bestanden en de srt bestanden.

uitgangspunt: Ik heb een DVD speler die DIVX onderteund.

Mijn vraag: Hoe moet ik de avi bestanden branden. In een map? (en daarin de verschillende avi bestanden met de bijbehorende srt bestanden) of juist op de Root van de DVD? (dus niet in een map)…

Bijdrager
    RBO62

Hallo Robbes,

Bij mijn eigen DVD settop player (die dus ook Divx ondersteund) maakt het niet uit of ik de files allemaal in de root zet of deze in een apparte folder plaats.
    Wat wel belangrijk is dat de files dezelfde naam delen, d.w.z. dat de naam van de film overeen moet komen met de srt file.
    Dus bijvoorbeeld MACTHEMOVIE.avi en MACTHEMOVIE.srt
    Je moet de cd of dvd wel als een data disc branden!
    Waarschijnlijk gaat het bij jouw player op dezelfde wijze

veel succes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.