14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    RobertS.

Spyware?

hallo,

ik weet niet of dit de juiste plek is, maar dat merk ik vanzelf wel.:?

Ben nog niet zo lang aan de Mac, en ik wil graag weten wat een goede en gratis spyware verwijderaar is voor osx. ik krijg namelijk vaak een melding dat er vanalles op mijn comp staat..

Ideeen zijn van harte welkom!!

Robert

Bijdrager
    iFredo

wat voor meldingen??

Bijdrager
    RobertS.

Via Yahoo.com, dat er een Trojan op mijn comp staat die van alles naar andere gebruikers doorstuurt.

Of ik dat even wil verwijderen. Graag natuurlijk, als ik maar weet hoe. :)

Bijdrager
    Delta_T
    ”RobertS.”

Via Yahoo.com, dat er een Trojan op mijn comp staat die van alles naar andere gebruikers doorstuurt.

Of ik dat even wil verwijderen. Graag natuurlijk, als ik maar weet hoe. :)

Ik geloof er niks van (jou wel, maar Yahoo niet). Ik denk dat het gewoon spam is. Ik heb weinig of niets gelezen over trojans op Macs. Je bent zowiezo niet zo vatbaar voor virussen en andere ongein. Gewoon vergeten… tenzij anderen betere ideeën hebben.:?

Bijdrager
    maceddy

Van die pop-up vensters zeker met een Windows venster erin…

Die had ik ook vaak, das alleen maar troep.. Gewoon negeren (‘Block popup windows’ even aanzetten in Safari;) )

Bijdrager
    Eprom

Het programma “Little Snitch” is perfekt in het onderscheppen van spyware.
    Je zal verbaasd zijn hoeveel programma’s “naar huis bellen” !!!

Bijdrager
    Panthertje
    ”Eprom”

Het programma “Little Snitch” is perfekt in het onderscheppen van spyware.
    Je zal verbaasd zijn hoeveel programma’s “naar huis bellen” !!!

Dit kan toch ook met het programma Internet Cleaner ?

Bijdrager
    Pjotr

Little snitch kan ik vinden via versiontracker.com.
    Bij een zoektocht op internet cleaner komt er slechts een cache deleter opzetten. Volgens de beschrijving kan little snitch helpen.

Ik vraag me overigens af of er niet gewoon sprake is van reclame. Die waarschuwing, wanneer krijg je die? Op welke URL?

Bijdrager
    JeePee

Er is vast wel iets aan spyware op de Mac. Een paar jaar terug hoorde ik al dat LimeWire zoiets in zich heeft, ik weet niet of dat nog steeds is en er gaan geruchten over o.a. Acquisition.

Er is een progje voor: Macscan. Het is al tijden in een beta-stadium en de eind-versie zit er aan te komen. Volgens de makers zou dat nu ongeveer zijn. Ik ga er vanuit dat zij niet jaren steken in een project dat toch geen geld gaat opleveren, aangezien er zogenaamd geen spyware voor de Mac zou zijn….:roll:
    Dat er honderd keer minder van die troep voor ons is, dat lijkt me logisch.

Ik denk in dit geval ook eerder aan van die irritante loze waarschuwingen zoals boven al werd aangegeven. Heb je meer info?

Bijdrager
    JoepieNL

Ik wil macscan wel eens proberen maar kan op de macscan pagina, 2cows, macupdate en versiontracker alleen een versie vinden die al ‘expired’ is… Heeft iemand een alternatieve download ???

groetjes Jos

Bijdrager
    JeePee

Dat klopt, sinds de laatste beta, hebben ze geen nieuwe meer uitgebracht, zeer waarschijnlijk omdat ze dachten dat ze het programma dan al uitgebracht zouden hebben.:?

Ik denk dat Robert wellicht een email heeft gekregen met de Sober.C worm. Die infecteert een Windows-PC, zoekt alle emailadressen op de computer en stuurt zichzelf door naar al die adressen en gebruikt willekeurige adressen als afzender. Deze worm gebruikt onder andere teksten als:

A Trojan horse is on your PC
    a trojan is on your computer!

Neem maar eens een kijkje op: Virusalert.nl , maar het kan ook een andere worm zijn. Je bent overigens zelf niet besmet hoor.

Ik overigens wel…:P Ik installeerde Avast op m’n Windows XP binnen Virtual PC 6.1 en die vond direct 4 keer Sober.C….:D Zo makkelijk gaat dat…:P

Bijdrager
    RobertS.

Ik zal het eens met Little Snitch gaan proberen. Waar is dat te downloaden? Versiontracker?

In ieder geval bedankt voor de reacties!!!!

Dat bericht kreeg ik in ieder geval wel, in een mail van Yahoo!

Robert

Bijdrager
    Panthertje
    ”Pjotr”

Little snitch kan ik vinden via versiontracker.com.
    Bij een zoektocht op internet cleaner komt er slechts een cache deleter opzetten.

Dan zou ik toch dit http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/90804/wo/Yq2rEVInQ3K83xVlUGQWxWond3g/1.3.0.5.10.3.8.13.0

maar is ff nalezen.

Bijdrager
    JeePee

Je link werkt niet meer…:? Even tekst kopiëren en plakken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.