3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    sandrakuijpers

spyder4 elite in combinatie met hp photosmart 7510 – problemen

Onlangs heb ik de spyder4 elite aangeschaft zodat ik mijn imac van 2009 kan kalibreren. Het doel is om de afbeeldingen die ik in photoshop bewerk na afdrukken op dezelfde manier te zien krijg als op mijn scherm, kortom zonder of met minimaal kleurverschil.
    Ik heb de imac gekalibreerd en als ik via photoshop de printopdracht geef en kies voor photoshop beheert de kleuren en vervolgens bij printerprofiel het profiel van de kalibratie invul krijg ik na het afdrukken toch een foto die meer rood is dan wat op het scherm getoond wordt.
    Er staat wel in het afdrukscherm dat het kleurbeheer van de printer uitgeschakeld dient te worden bij afdrukinstellingen maar zie nergens waar dit kan. Als ik aan geef bij afdrukinstellingen zwart-wit krijg ik de foto ook zwart-wit dus daaruit kan ik concluderen dat de printer nog het kleurbeheer heeft. Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

Sleutelbeheerder
    Night

Een printerprofiel kan toch alleen maar aangemaakt worden na uitprinten en inscannen/meten van een (geijkte) kleurstaalkaart?

Bijdrager
    Ir.Bob

Eerst even een kleine aanpassing in je verwachtingspatroon, het gaat nooit lukken om kleuren op de monitor exact gelijk te krijgen aan de kleuren op de printer. Zelfs niet met colormanagement.

Daarnaast zul je in photoshop ook View->Proof colors moeten aanzetten, i.c.m. het door jou gemaakte profiel.

Als laatste verschilt het nogal sterk per fabrikant waar je kleurbeheer aan of uit kunt zetten in de driver. Vaak is het bij all-in-one printers zoals deze niet eens mogelijk of moet het zogenaamd ‘automatisch’ gaan en moet je een trucje toepassen. Misschien kun je wat screenshots maken van het printerdriver venster en hier neerzetten. Als er echt geen optie te vinden is om kleurbeheer uit te zetten in de driver, dan vind je hier het trucje.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.