12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    vic

spss for Mac: free trial?

hallo,

heeft er iemand een gedacht of er een gratis trial voor de Mac is van SPSS?
    SPSS heb ik nodig voor mijn dissertatie…
    op de website enkel trial voor windows… grrrr

greetz, Vic

Bijdrager
    error

Als er op de website van SPSS (wat is dat eigenlijk?) alleen een versie voor Windows wordt aangeboden… dan zal er wel geen mac versie bestaan… Weet je zeker dat deze software ook voor de Mac is ontwikkeld?

Bijdrager
    Rupert_nl
    Inactief
    Anoniem
    ”error”

SPSS (wat is dat eigenlijk).

Het programma SPSS (oorspronkelijk Statistical Package for the Social Sciences) wordt gebruikt voor statistische doeleinden in met name de sociale wetenschappen.

Ze hebben wel een versie voor Apple (v. 13.0), maar die is verouderd en niet universal. Versie 16 komt in de tweede helft van dit jaar uit en die is wel universal. Een trial voor de Mac kun je hieronder downloaden.

-> http://mac.softpedia.com/get/Math-Scientific/SPSS.shtml

Bijdrager
    mcstrat

Hah, wat doe je? Ik gebruik dat binnen een paar jaar normaal gezien ook (criminologie)…

Moderator
    Strifer

SPSS bestaat wel degelijk voor mac. Werkt ook nog wel behoorlijk, de versies daarvoor waren echt matig.

Waarom neem je geen studentenversie ofzo?

Bijdrager
    esterenivy

Een tijd terug heb ik voor nog geen twee tientjes via https://www.surfspot.nl
    een studentenversie gekocht, kan echter alleen via een onderwijsinstelling…

Bijdrager
    vic

@Rupert_nl en Zakske: die download op die link doet het bij mij niet hoor…

ik studeer Licentiaat in de Lichamelijke Opvoeding en de Bewegingswetenschappen en ik gebruik SPSS om gegevens van proefpersonen te verwerken voor mijn thesis

ik neem geen studentenversie of koop het niet aan omdat het redelijk dringend is en ik het na 2 weken niet meer nodig denk te hebben…

G’tjes, Vic

Inactief
    Anoniem
    ”vic”

@Rupert_nl en Zakske: die download op die link doet het bij mij niet hoor…

Sorry, doet het inderdaad niet. Ze zeggen “Download”, maar op de pagina erna staat…:?
    [code:1:0ad0b3c92a]This program is distributed under a CommercialWare-Like license.
    Therefore, it cannot be downloaded for evaluation purposes.

It can only be obtained as a full version and only by purchasing.[/code:1:0ad0b3c92a]

Bijdrager
    disruption

Iemand toevallig al een link gevonden voor een trial van versie SPSS 16?

Is ook redelijk dringend

Bijdrager
    Kobes

volgens mij zegt een eerdere poster al dat SPSS 16 er niet is voor de Mac (nog niet tenminste).
    Overigens, het meeste wat SPSS kan schijn je ook te kunnen met Excel of Numbers. Pin me er niet op vast, maar er zitten heel wat statistische formules in deze programma’s. Wellicht kun je daar iets mee…

Overigens als je een echte trial hebt, ben ik bang dat de helft van de functies het niet doet bij SPSS. Ze zouden wel gek zijn, iedere onderzoeker (nou ja, voor een scriptie dan, voor een promotie wat langer) heeft maar een paar weekjes spss nodig… Dus de uitvoer zul je wel niet op kunnen slaan oid.

Surfspot blijft je beste vriend als je student bent. Net nog Filemaker Pro 9 geinstalleerd voor een tientje…

Bijdrager
    zaren
    ”Kobes”

volgens mij zegt een eerdere poster al dat SPSS 16 er niet is voor de Mac (nog niet tenminste).
    Overigens, het meeste wat SPSS kan schijn je ook te kunnen met Excel of Numbers. Pin me er niet op vast, maar er zitten heel wat statistische formules in deze programma’s. Wellicht kun je daar iets mee…

Overigens als je een echte trial hebt, ben ik bang dat de helft van de functies het niet doet bij SPSS. Ze zouden wel gek zijn, iedere onderzoeker (nou ja, voor een scriptie dan, voor een promotie wat langer) heeft maar een paar weekjes spss nodig… Dus de uitvoer zul je wel niet op kunnen slaan oid.

Surfspot blijft je beste vriend als je student bent. Net nog Filemaker Pro 9 geinstalleerd voor een tientje…

Klopt allicht, maar met SPSS zijn die berekeningen wel even 100x makkelijker.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.