16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Spreekuit! V2

Beste mensen,

Naar aanleiding van dit topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75969

Is hij er dan; Spreekuit V2

Download Spreekuit!

Wat vinden jullie ervan, wat zouden jullie nog graag willen zien?

Alvast bedankt,
    Edward

Bijdrager
    Jello

een pluspunt is als het zou werken.
    voor de rest nog iets gebruiksvriendelijker maken als je het build. Zodat ze niet op run en die slierk moeten klikken. (kijk de build opties).
    En de broncode is ook een kleine warboel :innocent:

Bijdrager
    kaiser pro

Het is jammer dat het op zijn engels word uitgesproken en het zou helemaal mooi zijn als je een stuk teks aan klikt en dat je dan op :apple: S (van spreken )klikt en dat hij het dan op zijn nederlands uitspreekt verder is het programa heel erg leuk.

Bijdrager
    kaiser pro

Het sluit zich zelf na elke keer dat is soms ververlend en die eerste stap slaat nergens op.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Jello ? ALS HET ZOU WERKEN:P het werkt toch?

Bijdrager
    Jello
    ”edward007″

@ Jello ? ALS HET ZOU WERKEN:P het werkt toch?

Hier niet;) Anders zou ik dat toch niet zeggen hé :x

Geblokkeerd
    Anoniem

LIgt aan jouw pc:P en hoe zit het met build ofzo waar vind ik dat, ik ben pas sinds vrijdag mac gebruiker

Bijdrager
    Jello
    ”edward007″

LIgt aan jouw pc:P en hoe zit het met build ofzo waar vind ik dat, ik ben pas sinds vrijdag mac gebruiker

Tja, als elke ‘developer’ (zwaar woord als je een mac nog maar een weekend hebt) zo redeneert… ‘
    Hé, dat werkt niet … tja, het is uw computer hoor’…

Achja

Geblokkeerd
    Anoniem

aan jouw beschrijving kan ik dat niet zien maak eens een screenshot ofzo

Bijdrager
    kaiser pro
    Bijdrager
    Jello

Alstublieft, ongelovige Thomas…
    Je kan je script mss eens Panther compatible maken, Of een OS-check doen, Of … of …

Bijdrager
    a la Mac

Een goede tip: installeer Apple’s Xcode Tools (voorheen Developer Tools). Dan kan je AppleScript gebruiken met je eigen interface (AppleScript Studio).

Zo bijvoorbeeld:

Bijdrager

Heel erg grappig! leuk om een voicemail boodschap mee te maken ofzo!

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Ehm… juist. Je weet ook dat je gewoon elke text kan selecteren en dan via Apple Menu->Services->Speech-> hetzelfde kan bereiken? Of ben je gewoon blij dat je wat in elkaar geknutselt hebt? In dat geval gefeliciteerd, en nog veel experimenteer plezier met je Mac;-) D’r zitten namelijk nog veel meer vette dingen in !

Bijdrager
    Smitty

Leuk!
    Voor diegene die het leuk vinden om iets soortgelijks in Objective-C (in Cocoa) te programmeren, zie:
    http://www.bignerdranch.com/products/cocoa1.shtml
    en download daar de voorbeelden (link: http://www.bignerdranch.com/products/Solutions.tgz).
    Pak het bestand uit en kijk naar de voorbeelden in de map “05_HelperObjects/Speakline_D”. Start Speakline.xcode en build in Xcode. En zie, dit programma doet hetzelfde als het hierboven staande Applescript programma.
    De voorbeelden worden beschreven in het boek: “Cocoa programming for MacOS X” van Aaron Hillegras. Goed boek overigens.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bedankt voor de reacties, ik ga aan een betere versie beginnen!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.