9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    scd

Spread breedte in InDesign (CS6)

Een vraag: wanneer ik een aantal pagina’s naast elkaar heb staan in InDesign (met verschillende pagina breedtes) en ik maak er een spread van, is er dan in InDesign ergens een plek waar ik kan zien wat de totale breedte van de spread is? Ik zie overal pagina formaat, maar nergens de totale breedte maat van 2 of meerdere pagina’s naast elkaar geplaatst.

Achtergrond: ik wil omslagdocumenten maken die bestaan uit 5 pagina’s (onderdelen): achterflap-achterplat-rug-voorplat-voorflap
    Ik maak 5 pagina’s naast elkaar met de breedtes: 100 mm – 235 mm – 20mm – 235 mm – 100 mm. De totale breedte is dus 690 mm. Kan ik dát getal: 690 mm ergens in InDesign terugvinden?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
    Boele

Bijdrager
    KarelWillem

Kies bij het eerste vakje Spread.

Bijdrager
    scd

Dank voor de snelle reactie.

Zo staat het al in mijn voorkeuren, maar daarmee zie ik het totaal toch nog niet?

Gr., Boele

Bijdrager
    MouseMighty

Nee, dat totaal zie je in je document. Bovenin je liniaal. Van links (0) taan aan rechts volledige breedte van je spread, in jouw geval 690. TENZIJ, jij in je voorkeuren ipv spread “pagina” of “rug” (of de engelse varianten daarvan) hebt staan.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wel…:)

Voorbeeld, 5x A4.

Bijdrager
    scd

Ahhh… op die manier. Ik had overal aan gedacht, behalve aan de liniaal…:)
    Ik was op zoek naar een menu/venster met een exact getal, maar zo kan het natuurlijk ook! Thanks.

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben ook de Measure tool nog natuurlijk.

Bijdrager
    scd

Natuurlijk, maar het zijn wel oplossingen waarbij je je nog kunt vergissen.
    Begrijp me goed, ik ben tevreden met de voorgestelde manieren, maar ik blijf het wenselijker en logischer vinden om gewoon een plek in (bijvoorbeeld) het regelpaneel te hebben, of in het pagina’s venster waar je, wanneer je de spread selecteert gewoon het exacte *getal* ziet. Dus zonder dat je hoeft uit te vergroten op de liniaal of met je muis een positie in moet nemen.
    Maar goed, dat is er blijkbaar niet en dit zijn prima werkbare alternatieven.

Dank allemaal!

Bijdrager
    Blieper

Of je infovenster, trek even een kader over je gehele spreads en dan zie je de breedte ook, kan op veel manieren;-)

[Edit: Haha zie hem al staan, maar toch ;-)]

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.