7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    svenb

spraaksoftware: nederlandse taal niet compatibel

Hoi,
    Ik heb het volgende probleem. Ik zou graag een word document laten aflezen door de spraak software maar dit lukt niet. Bij elke stem die ik selecteer zegt hij: De geselecteerde stem kan de huidige systeemtaal niet uitspreken.Voor het beste resultaat kiest of installeert u een stem die deze taal kan uitspreken. U kunt ook de systeemtaal wijzigen in het voorkeurenpaneel ‘Landinstellingen’. Ik heb ook op het net gezien hoe je deze software moet instellen, maar helaas ziet mijn voorkeurenpaneel er heel anders uit dan datgene van op het web. Bij mij staat er ofwel de keuze spraakherkenning of van tekst naar spraak. De foto die ik zag op het net was anders… de tekst bij mij zegt ook landinstellingen, maar dit vind ik ook niet terug. De taal staat in het nederlands en het land op Belgie onder “taal en tekst”.
    Misschien heb ik een andere versie. Ik heb max OS X3,06 GHz intel core2 Duo
    weet er iemand hoe je dit zo kan instellen dat dit nederlandse teksten kan voorlezen aub?
    alvast bedankt
    grts

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Welke versie van OS X gebruik je? Dat is namelijk de belangrijkste informatie die nodig is om dit op te lossen, denk ik, en juist dat vermeld je niet:) Je kunt dit vinden door op het -menu te klikken en dan te kiezen voor „Over deze Mac”.

Bijdrager
    iquik

Kies bij Systeemstem een Nederlandse stem (Claire of Xander).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die stemmen zijn niet in elke versie van OS X beschikbaar, vandaar m’n vraag aan Sven.

Bijdrager
    svenb

THX iquik, maar het mijne ziet er dus anders uit. er staan zelfs geen Engels, Nederlands etc… bij dus ik vermoed dat het allemaal engelstalige stemmen zijn want de lijst begint met Alex, bruce en fred….

Bijdrager
    svenb

Hoi Jakko, Bedankt voor je vraag.
    Ik heb versie 10.6.8

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb geen 10.6 bij de hand om te kijken hoe het daar ook alweer zat, maar als jij toegang hebt tot een computer met 10.7, dan schijn je de stemmen te kunnen kopiëren; wellicht dat dat ook werkt met stemmen van 10.8 of 10.9.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.