2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    zach

Spotlight zoekt ongewild in hotmailaccount

Ik heb een vreemd probleem. Iedere keer als ik met Spotlight iets zoek worden mijn zoekresultaten vervuild door een hotmail account die ik alleen maar af en toe raadpleeg via webmail. In deze account staan duizenden berichten, dus iedere keer als ik iets zoek met spotlight krijg ik veel van deze ongewenste resultaten te zien. Ik heb deze hotmail account nooit gekoppeld gehad in een mailprogramma via POP of IMAP. Dus ik begrijp niet waar deze zoekresultaten vandaan komen. Als ik vanuit spotlight zo’n zoekresultaat open (het staat onder “berichten” gerangschikt) opent hij de mail in Apple Mail. Maar het bericht staat niet in Mail. Als ik de zoekfunctie in Mail zelf gebruikt wordt het bericht niet gevonden. Blijkbaar houdt mijn mac iets vast in de cache (van de browser?). Ik kan vanuit spotlight niet zien op welke fysieke locatie het bericht zich bevindt.

Ik wil dus dat spotlight niet meer zoekt in deze berichten. De berichten vanuit hotmail verwijderen is geen optie, deze moeten bewaard blijven want ze zijn van een account die ik voor iemand anders beheer.

Heeft iemand enig idee? Ik gebruik Lion en als browser gebruik in Chrome. Maar ik gebruikte voorheen ook Safari. Ik heb mijn Mac een maand geleden helemaal clean geinstalleerd met Lion, maar de gevonden berichten zijn vaak veel ouder. Wel log ik met Chrome regelmatig in op de bewuste hotmail account.

Bijdrager
    zach

Aanvulling: ik zie nu dat ik de command toets ingedrukt moet houden als ik de muis boven het betreffende bericht in spotlight hou. Maar in plaats van het pad te tonen staat er slechts “INBOX”. Welke inbox staat er niet bij en zoals gezegd, als in in Mail zelf zoek worden deze berichten niet gevonden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.