4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisvanduyn

Spotlight zoeken Mountain Lion Server

Ik heb zojuist Lion Server geüpdatet naar Mountain Lion Server.
    Alles lijkt goed te zijn verlopen.
    Een probleem bij Lion Server was dat als je via AFP verbinding maakt met de server je niet (goed) kon zoeken binnen de server of binnen een bepaalde map.
    Nu staat er op de website van Apple bij Mountain Lion vermeldt dat het zoeken met Spotlight verbeterd is, dus ik was erg benieuwd.
    Inmiddels op verschillende manier gezocht in de server bestanden, maar telkens komen er andere en niet complete resultaten.
    Het meest complete resultaat krijg je volgens mij via het zoeken van de Finder op de server zelf.
    Maar zodra je die zelfde zoekactie uitvoert op een client via AFP dan komen er minder resultaten.

Zijn er mensen die dit probleem ook ervaren en eventueel een oplossing hebben?

Bijdrager
    iep

Misschien de spotlight index opnieuw laten opbouwen (client en server that is)?

Bijdrager
    dennisvanduyn

Client is in mijn ogen de Mac waarmee je via het netwerk dmv. Afp via de Finder verbinding maakt met de server.
    Server is in dit geval de Mac mini waar mountain lion server draait. Daarop kan je uiteraard ook gewoon “werken” en dus bestanden zoeken.

Spotlight opnieuw laten indexeren, hoe doe ik dat het beste?
    En moet ik dan de Spotlight van de client of de servet laten indexeren?
    Het is natuurlijk de bedoeling dat de server een soort Spotlight bestand verspreid van de bestanden op de server waarin je met de client kunt zoeken, toch?
    De client kan de server niet indexeren denk ik…

Bijdrager
    iep
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.