6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Spotlight zit toch in mijn bookmarks te vissen?

Waarom – of hoe komt het dat Spotlight toch in mijn Safari bookmarks snuffelt?

.

Deze site heb ik niet eens bezocht vandaag en toch duikt hij ineens op als Spotlight webmateriaal – en zo zijn er meer die ik langs zie komen. Deze links staan gewoon in mijn Safari bookmarks en ik geef duidelijk bij systeemvoorkeuren > Spotlight aan dat ik niet wil dat Spotlight in Safari ( geschiedenis / bookmarks ) zoekt.
    Zie mijn Spotlight instellingen, dit is toch het minimale van het minimale dat je geactiveerd kunt hebben om bepaalde dingen op je computer terug te vinden of programma’s te openen. Ik deactiveer bewust alle andere onderdelen die mogelijk via het internet (apple server) lopen maar toch zit Spotlight in mijn Safari bookmarks te snuffelen anders kan bovenstaand process toch niet geactiveerd zijn.

Raar ….

Bijdrager
    Brombeer

Safari is een programma. Als je die categorie nou ook eens uit de selectie zet.

Bijdrager
    GoeieDag

In de onderste afbeelding is lig niet te zien of ‘Bladwijzers en geschiedenis’ uitgevinkt staat.

Bijdrager
    Buzz

Er worden hierboven een aantal verkeerde aannames gemaakt:

1) Je lijkt te denken dat als Spotlight je bookmarks indexeert het ook gebruik maakt van je internetverbinding. Waarom?

2) De Spotlight voorkeuren onder het kopje “Zoekresultaten” bepalen alleen welke zoekresultaten worden weergegeven als je een zoekopdracht geeft (en in welke volgorde). Het bepaalt niet wat er wel of niet ge├»ndexeerd wordt.

3) Als je niet wil dat Spotlight bepaalde zaken indexeert, dan moet je dat onder het kopje “Privacy” instellen. Wil je bijvoorbeeld de Safari bookmarks uitsluiten van het indexeren (ik zou dus niet kunnen bedenken waarom je dat zou willen), dan voeg je de map ~/Library/Safari toe.

Bijdrager
    Shmoo

Wil je bijvoorbeeld de Safari bookmarks uitsluiten van het indexeren (ik zou dus niet kunnen bedenken waarom je dat zou willen), dan voeg je de map ~/Library/Safari toe.

Hoe kom je in de bieb vanuit dat venster. Als ik op het plusje drukt en naar mijn gebruikersaccount ( Mac_mini ) ga dan is de bieb folder natuurlijk verborgen.

Verder bedankt voor het meedenken..

Bijdrager
    Shmoo

Opgelost..

Ik heb een Finder venster geopend met Alt zodat de bieb zichtbaar wordt en dan de folders die ik wil uitsluiten naar het Privacy gedeelte gesleept.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.