8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    CasaMan

Spotlight: windows partitie uitsluiten

Ik heb sinds een paar dagen een macbook pro. Soms heb ik een aantal programma’s nodig die op windows draaien. Ik heb daarom met bootcamp windows xp geinstalleerd.

Als ik nu spotlight gebruik krijg ik ook resultaten die op mijn windows partitie (ntfs) staan. Het lukt me niet om deze bij mijn spotlight voorkeuren uit te sluiten. Andersom lukt het me wel om de gehele osx partitie uit te sluiten.

Heeft er iemand tips?

Bijdrager
    a la Mac

Systeemvoorkeuren –> Spotlight –> Privacy.

Bijdrager
    CasaMan

Ja die had ik dus al gevonden..

Als ik hier op het plusje druk en ik selecteer die windows partitie gebeurt er niets (ook niet met submappen)

Bijdrager

Gewoon de hele inhoud van de windows partitie erin slepen? moet lukken lijkt me toch?

Bijdrager
    CasaMan

nee, het vreemde is dus dat hij alles pakt van de osx partitie en niets van de windows partitie..
    Ik denk dat hij misschien wat weg probeert te schrijven op de partitie (die ntfs is geformateerd) en dat dat niet lukt, ofzo?!

Bijdrager
    JeePee

Zou het misschien juist de bedoeling zijn?:D :?

Bijdrager
    CasaMan
    ”JeePee”

Zou het misschien juist de bedoeling zijn?:D :?

Dat ik een schijf niet kan uitsluiten in spotlight? nee dacht het niet nee!

Bijdrager
    JeePee

In je eerste post stond dat hij alles van je Windows-partitie liet zien, in een post van je iets lager stond “niets van de Windows-partitie”. Ik was vergeten dat je bedoelde dat in Spotlight alles te zien was en ging er dus even vanuit dat Spotligt niets van Windows liet zien, dat zou logischer zijn, dan alles wèl laten zien voor Apple. Vandaar mijn opmerking, sorry.

Ik ervaar Spotlight ook niet altijd als betrouwbaar en goed werkend. Regelmatig staat een externe schijf of partitie er wel in of juist weer niet. Ik vermoed dat Apple nog iets moet doen aan de Windowspartitie, aangezien Boot Camp nog een Beta is.

Wellicht kan een progje als Tiger Cache Cleaner je helpen. Het is Shareware, maar je kunt het gewoon gebruiken. Ga naar Special en kies dan voor Kill Spotlight, Restart Spotlight of kies voor Spotlight Manager, misschien kun je daar wel je Windows-partitie in selecteren. Ik heb geen Intel en geen Boot Camp… Oh, ik zie net dat het geen Universal Binary is…:?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.