4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Schizotypic

Spotlight werkt(e) niet! hd defect?

Ik probeerde vandaag een bestandje te zoeken middels spotlight toen dit tot mijn verbazing niet werkte. Ik probeerde meerdere files, maar steeds kreeg een leeg scherm. Verder probeerde ik via bootcamp assistant mijn hd weer tot 1 partitie te maken, toen deze bij de installatie (van bootcamp assistant) een error gaf. Na een keertje rebooten kreeg ik de assistant wel geinstalleerd maar werkte spotlight nog steeds niet
    Ik begon een beetje bang te worden en dacht dat het misschien wel eens een hd probleem kon zijn. Dus liet ik de hardware test een paar keer draaien. Deze gaf echter aan dat er geen problemen waren.
    Na de testen maakte ik middels assistant weer 1 partitie van mn hd. Na de noodzakelijke reboot blijkt dat alle problemen (Tijdelijk?) zijn opgelost. Spotlight werkt weer als vanouds en installeren lukt ook weer.

Nu vraag ik mij af of dit gewoon een softwarebug is geweest of dat er wel degelijk sprake is van een hardwarematig probleem.
    Ik ben verder zeer te spreken over mn macbookje, hij werkt heerlijk snel en soepel en warmt ook mn handen nog eens mooi :wink:
    Ik hoop dus dat jullie mijn ongerustheid een beetje kunnen wegnemen
    Alvast bedankt

Moderator
    Strifer

het komt weleens voor dat spotlight’s database niet helemaal lekker meer werkt. de oplossing is dan tijdelijk je schijven en of partities in de privacy zone te zetten, zodat spotlight niet mag indexeren. daarna zet je hem weer normaal en daardoor forceer je spotlight opnieuw te gaan indexeren. meestal zijn je problemen dan verdwenen. kost alleen tijd. ik vermoed dat door het opnieuw aangeven van je partities (weer een partitie) je spotlight geforceerd hebt opnieuw een verse index aan te maken en dat daardoor je problemen zijn verdwenen.

ik denk namelijk niet dat je schijfproblemen enkel bij spotlight zou merken, maar ook aan andere dingen. hang me hier echter allemaal niet aan op. dit is een beetje gissen geweest, naar wat ik denk dat er aan de hand is. het is laat en ik heb een jetlag… vandaar.

edit: ik denk dus dat je het aan wel meer dingen zou merken als je schijf kapot aan het gaan was. maar ik ben dus geen hardware expert.

Bijdrager
    Schizotypic

k bedankt voor de informatie. Je verhaal klinkt heel logisch. Ik kijk het wel een tijdje aan, als er echt iets kapot is dan merk ik t vanzelf wel. (hopelijk binnen de garantie :P )

Moderator
    Strifer

voer de truck met spotlight en je hd voor de grap eens uit. dan zie je hoe het werkt om hem opnieuw een verse index te laten aanmaken.

de hardware test is een goed idee, maar die heb je al gedaan toch? hou verder je schijf in de gaten. rare geluiden? bestanden die niet open willen? niet kunnen opslaan? duurt lang voordat mappen verschijnen (die voorheen wel heel snel gingen; mappen met veel erin kunnen met goede schijf ook lang duren hoor)? dat soort dingen..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.