19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ErGeeBee

Spotlight werkt om de haverklap niet

Ik heb sinds kort gezeik met Spotlight. Zodra ik iets intyp zoekt hij niet.
    Ik heb geocht op diverse fora en die hebben het allemaal over herindexeren. Heb ik inmiddels 4x gedaan en iedere keer komt het probleem weer terug na een paar uur.

Wier herkent dit en weet een definitieve oplossing?
    Ik heb als tussenoplossing maar Quicksilver gedownload wat ook erg goed werkt…

tjuus

Bijdrager
    Brainiac

Heb je je bevoegdheden als eens hersteld?

Bijdrager
    Geedee

Iets dergelijks meegemaakt toen ik pas OSX.4 had geïnstalleerd. Het probleem werd opgelost door lang genoeg te wachten, waarmee ik bedoel dat alle geïndexeer niet hielp, maar dat SL zelf indexeerde na verloop van (toch wel lange) tijd.

Bijdrager
    ErGeeBee
    ”Brainiac”

Met OnyX bijvoorbeeld? Ga ik zo even doen.

Inactief
    Anoniem

De vraag is wat Spotlight niet vindt? Is het systeemwijd, of enkel bepaalde bestanden? Ik had pas dat hij niet in m’n bookmarks wilde zoeken… bookmark-bestand op m’n bureaublad geparkeerd, geïmporteerd in Safari en het werkte weer.

Bijdrager
    bhaenraets

Volgens mij is je tussenoplossing de eindoplossing: Quicksilver blijven gebruiken! Als je eenmaal achter de kracht van Quicksilver bent gekomen wil je toch niet meer terug naar spotlight…

Bijdrager
    bjfanjip

Quicksilver is inderdaad erg lekker. Afgezien van het zoeken, vind ik de Plug-ins echt heerlijk. En natuurlijk de triggers. [command] + rechterpijltje voor het volgende nummer in iTunes, [command] + linkpijltje voor het vorige nummer, [command] + pijltje omhoog om het nummer vanaf het begin opnieuw af te spelen en [command] + pijltje naar beneden voor pauze.

Lang leve de triggers!

Bijdrager
    ErGeeBee

Ik heb inmiddels geprobeerd de bevoegdheden te herstellen. Dat heeft het tijdelijk opgelost. Een paar dagen later (vandaag) heb ik gewoon weer hetzelfde probleem. Het lijkt er dus op dat ik een structureel probleem heb:(

Wat betreft quicksilver: het zal vast beter weten, maar ik heb me, sinds mijn switch van windows naar mac vorig jaar, voorgenomen om minder extra applicaties te installeren en zoveel mogelijk met de kracht van het OS zelf te doen. Dussssssss :?

Bijdrager
    Oppie

Groot gelijk; het installeren en gebruik van allerlei tools/utilities kan weer nieuwe problemen oproepen en conflicten veroorzaken.
    Daarom heb je inderdaad een vervelend probleem, want Spotlight is m.i. een belangrijk onderdeel van de Mac OS X ervaring, en zorgt voor snel en efficiënt werken. Dus we moeten het proberen op te lossen…

Heb je al eens de com.apple.spotlight.plist uit ~/Bibliotheek/Preferences weggegooid?
    Heb je al gewerkt in een andere (schone) gebruiker? Hoe werkt het daar?

Bijdrager
    Oppie

BTW:

”rbrems”
    ”Brainiac”

Met OnyX bijvoorbeeld? Ga ik zo even doen.

Met Apple’s eigen Schijfhulpprogramma bijvoorbeeld.
    (OnyX is weer zo’n mooi progje die je bij verkeerd gebruik ook mooi in de problemen kan brengen…)

Bijdrager
    bhaenraets
    ”Oppie”

het installeren en gebruik van allerlei tools/utilities kan weer nieuwe problemen oproepen en conflicten veroorzaken.

Goed punt! Geen software meer installeren, wordt je systeem alleen maar instabiel van. Inloggen doe ik ook niet meer, slechte ervaringen mee. :wink:

Bijdrager
    Oppie

Mooi, dan heb je ook wat geleerd!

Heb je ook nog iets om TS verder te helpen met zijn probleem?

Bijdrager
    1984
    ”rbrems”

Zodra ik iets intyp zoekt hij niet.

[command] +F werkt nog altijd prima:)

Bijdrager
    Oppie

Ook goed, maar daarmee is Spotlight, toch één van de ‘key-features’ van Tiger, nog niet gerepareerd.

C’mon jongens, een beetje behulpzaam.

@Rbrems
    : heb je de twee adviezen van mij nog geprobeerd?

Bijdrager
    bhaenraets
    ”Oppie”

Mooi, dan heb je ook wat geleerd!

Heb je ook nog iets om TS verder te helpen met zijn probleem?

Zie bovenaan, mijn bijdrage: vergeet spotlight, gebruik quicksilver!

Have a nice day!

Bijdrager
    Oppie

Zoiets als bij een probleem in het OS schrijven:

Vergeet Mac OS X, gebruik Windows!:evil:

Houdoe!

Bijdrager
    bhaenraets

Quicksilver is een superieur alternatief voor Spotlight. Quicksilver kan alles wat spotlight kan, en meer. Dan maar Windows gebruiken is onzin, evenals het per se willen gebruiken van features die toevallig in het OS zitten ingebakken: dat maakt ze geen betere features. Je kunt beter op zoek gaan naar een manier om Spotlight helemaal uit te zetten zodat hij niet onnodig resources vreet.

Bijdrager
    Oppie

Blijft het feit: hoe vaak ben ik al niet tegen gekomen dat dit soort progjes bij een update, of meer nog bij een upgrade, het systeem aan het ‘hikken’ krijgen: zeer vaak dus!
    Dan is het in een keer allemaal niet zo handig…
    Maar het is je zeer gegund helemaal blij te zijn met QS…

Evengoed is daarmee is het probleem van de TS nog steeds niet verholpen.

Bijdrager
    JWB

Ik heb hetzelfde probleem met SL als ik mijn MBP geforceerd moet herstarten. Het enige dat dan helpt is de combi-update opnieuw installeren en dan werkt SL weer. Maar een echt lekkere oplossing is dit natuurlijk niet.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.