13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Quad

Spotlight werkt niet

Ik heb vaak dat als ik op het icoon van spotlight druk (normaliter rechtsbovenin) dat er dan niks gebeurt.

Ook op de toetscombinatie COMMAND + SPATIE wordt niet gereageerd.

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit voorkomen?

Bijdrager
    mac osx rules

Wow da’s een raar probleem, probeer eens om in systeemvoorkeuren/ spotlight en daar kijken of alles wel klopt.

Moderator
    Strifer

Kijk even in je voorkeuren van het systeem bij Spotlight. Daar staat de huidige combinatie voor het tevoorschijn halen van spotlight. Bij mij is het F8 en een eigen gemaakte combinatie. En natuurlijk command+f in de Finder.

Als je spotligth dan wel krijgt, krijg je dan ook zoekresultaten? Als je geen resultaten krijgt moet je evenje hele harde schijf als ‘Privacy’ deel opgeven en daarna er weer uit halen. Je mac gaat dan de schijf weer indexeren:)

Bijdrager
    mac osx rules

Mischien is het een optie om in finder te zoeken naar de map spotlight,
    daar in staat een file genaamt ‘Spotlighter.xcode’
    Kijk daar is of alles goed geselecteerd is.

Gast
    Anoniem

Ik heb ook een vraag die misschien in deze categorie past. Ik kan er niet meer voor zorgen dat spotlight de prullenbak overslaat met zoeken. Bij andere mappen is dit wel mogelijk. In Macfan #62 staat het wel beschreven maar wanneer ik de computer herstart zoekt hij gewoon verder in de prullenbak. Is dit niet meer mogelijk, of wel?

Bijdrager
    Quad

Ik heb nu ook F8 als sneltoets,

echter werkt hij nog steeds neit.. Ik zie wel dat het blauwe rondje wit wordt en dat een vierkantje erom heen blauw wordt, maar er komt geen balk waarin ik de zoek actie kan invoeren..

Bijdrager
    mac osx rules
    ”mac

Quad, kijk dit optie, is geen slechte

Bijdrager
    Larz

Je zou eens kunnen proberen een van de laatste security-update te installeren, en anders de Combo-update van 10.4.5.

Bijdrager
    mac osx rules
    ”DCakici”

Ik heb ook een vraag die misschien in deze categorie past. Ik kan er niet meer voor zorgen dat spotlight de prullenbak overslaat met zoeken. Bij andere mappen is dit wel mogelijk. In Macfan #62 staat het wel beschreven maar wanneer ik de computer herstart zoekt hij gewoon verder in de prullenbak. Is dit niet meer mogelijk, of wel?

Volgens mij is dit niet mogelijk, waarom wil je dat eigenlijk?

Bijdrager
    mac osx rules
    ”Larz”

Je zou eens kunnen proberen een van de laatste security-update te installeren, en anders de Combo-update van 10.4.5.

En als het het geval is dat hij niks kan vinden over de nieuwe software is dit een optie

Bijdrager
    a la Mac

Systeemvoorkeuren –> Spotlight –> Privacy –> Plus linksonder –> Zoeken op .Trash in de thuismap

Bijdrager
    Quad
    ”mac
    ”mac

Quad, kijk dit optie, is geen slechte

bij mij staat Spotlighter.xcode niet in die map.. (sowieso nergens op de mac)

Bijdrager
    mac osx rules

Mischien is dat het probleem…. bij mij staat hij er wel kijk maar.

(beetje klein :sealed: )

[URL=http://imageshack.us][/URL]

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.