16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

Spotlight verdwenen na install Snow Leopard

Hallo iedereen,

Spotlight is na de install van Snow Leopard verdwenen, het icoontje staat er simpelweg niet meer rechtsboven. In de systeemvoorkeuren ziet alles er correct uit.. Als ik de schortcut wil gebruiken om Spotlight te openen dan gebeurt er niets..

Graag een oplossing hiervoor. Alvast bedankt!

Bijdrager
    _Jan_

Moet spotlight eerst niet je hardeschijf indexeren?
    Bij mij moest die dat wel doen.
    Mischien moet je eventjes wachten tot spotlight daar mee klaar is.

Anders vind ik het een raar probleem

Bijdrager
    baziel

Ik vind het inderdaad ook heel vreemd. Ik kan het niet anders uitleggen dat het icoon er gewoon NIET staat in de menubar. Mijn gebruikersnaam heeft die plaats ingenomen.

Ik heb al verschillende malen de computer herstart en een tip uitgevoerd die iemand mij gaf in een ander topic, niks helpt blijkbaar. Voor mij is het wel irritant omdat ik Spotlight regelmatig gebruik tijdens het werken..

Bijdrager
    Pieterr

Heb je deze app nog staan?

/System/Library/CoreServices/Spotlight.app

Bijdrager
    Betinker

Zolang je het probleem nog niet hebt opgelost kun je Spotlaser gebruiken.
    Al is het maar een tijdelijke oplossing …

Bijdrager
    baziel
    ”Pieterr”

Heb je deze app nog staan?

/System/Library/CoreServices/Spotlight.app

Neen, die staat daar niet meer tussen. Wat kan ik nu het beste doen?

Bijdrager
    Pieterr

Optie (1): De betreffende map terugzetten van je Time Machine backup. (Een .app is een map)
    Optie (2): Boel opnieuw installeren. Kost meer tijd. Wel zekerder van een goede afloop.

Bijdrager
    baziel
    ”Pieterr”

Optie (1): De betreffende map terugzetten van je Time Machine backup. (Een .app is een map)
    Optie (2): Boel opnieuw installeren. Kost meer tijd. Wel zekerder van een goede afloop.

Uiteraard heb ik gekozen voor de eerste optie maar die werkt helaas niet. Time Machine zet Spotlight netjes terug maar als ik em wil starten dan gebeurt er niets. Ook na een herstart doet hij het niet..

Optie 2 die jij voorstelt is niet echt een keuze die ik kan overwegen.

edit: Als ik instel bij mijn Account dat Spotlight moet starten bij het inloggen gebeurt er ook niks..

Bijdrager
    Pieterr

Kijk eens in de Console logs of je kunt achterhalen wat er misgaat bij het opstarten van de Spotlight.app
    Misschien mis je nog een andere component waar Spotlight van afhankelijk is.

Bijdrager
    baziel
    ”Pieterr”

Kijk eens in de Console logs of je kunt achterhalen wat er misgaat bij het opstarten van de Spotlight.app
    Misschien mis je nog een andere component waar Spotlight van afhankelijk is.

Zou u eventjes willen uitleggen hoe ik dat precies moet doen? Ik ben niet echt een held in zo’n dingen :)

Bijdrager
    Pieterr
    ”baziel”

Zou u eventjes willen uitleggen hoe ik dat precies moet doen?

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/8570.html

Bijdrager
    baziel

Ik denk dat dit het is wat je nodig hebt.. Open de afbeelding in een een nieuw venster, dan wordt het leesbaar..
    Alvast bedankt voor je hulp Pieter

Bijdrager
    Pieterr

Het lijkt er op dat ie QuickLook ook mist.
    Er is echt iets misgegaan bij de installatie, ben ik bang.

Misschien toch een schone install doen?

Bijdrager
    baziel

QuickLook doet het wel.

Ik zal zien wat ik morgen nog kan doen. Als het echt niet lukt dan zal ik wel eens die Spotlaser testen. Een schone installatie zie ik echt nie zitten..

Zeker en vast bedankt voor je hulp Pieter.
    Als er anderen nog oplossingen zouden hebben dan mogen ze die gerust laten wete.:)

Bijdrager
    pa3bmg

Mijn Spotlight was na de install van Snow Leopard ook verdwenen.
    Zelfs miste ik ook de wlan Icon speaker icon etc.

Dit bleek uiteindelijk aan Istat menu te liggen. Deze gaf een conflict.
    Na verwijdering van Istat menu is alles weer OK.

Bijdrager
    baziel

iStat heb niet draaien. Spotlaser heb ik net geïnstalleerd, werkt even goed als Spotlight maar ik geef toch eigenlijk de voorkeur aan de Apple software.. helaas

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.