5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Spotlight & indexeren harddisk

Heb na zoekwerk wel hits gevonden die over Spotlight en het indexeren van harddisk gaan, maar zie daar helaas niet het antwoord op mijn vraag.

Spotlight vindt een aantal bestanden op mijn harddisk niet. Ik heb mij laten vertellen dat ik dan (door Spotlight?) mijn harddisk opnieuw moet laten indexeren. Mijn vraag: hoe doe ik dat???

bij voorbaat dank!

dsm

Bijdrager
    dsm

Dank, ik had op iets andere zoekwoorden gezocht ;-D

Maar… het probleem is niet opgelost. Ik heb niet de indruk dat de HD opnieuw wordt geïndexeerd, en Spotlight vindt nog steeds een heleboel bestanden op mijn Powerbook G4 niet.

Hoe kan ik zie of er daadwerkelijk opnieuw wordtgeïndexeerd?? Hoe lang zou dat moeten duren? En weet iemand wat te doen, als ondanks indexeren nog steeds Spotlight bestanden niet kan vinden?

Bijdrager
    iJoost

Spotlight vindt alleen bestanden van “bekende” types. Gaat het misschien om een bepaald type bestand?

Bijdrager
    dsm

Ja en nee… Ik had voorheen versie 10 van Stuffit Deluxe (archiveert en comprimeert naar o.a. .SITX-bestanden) en nu versie 11 gekocht. De Archive Manager van versie 11 maakt – anders dan versie 10 – voor de zoekfunctie naar bestanden gebruik van Spotlight in MacOSX, maar ik zag dat in de Archive Manager niet alle SITX-archieven worden gevonden die op mijn HD staan. Ik heb toen de helpdesk van Stuffit gemaild en die zei mij dat de Archive Manager gebruik maakt van Spotlight en dat ik dus Spotlight mijn HD opnieuw moet laten indexeren. Ze vertelden ook hoe dat moet (via HD toevoegen en – na opnieuw opstarten – verwijderen op PRIVACY-tab van instellingen Spotlight). De HD zou dan (gedurende lange tijd???) opnieuw worden geïndexeerd. Ik heb de instructies van de helpdesk opgevolgd, maar kan niet vaststellen of er daadwerkelijk opnieuw wordt geïndexeerd.

Daarom mijn vraag: doe ik iets verkeerd, en zo nee, weet iemand waarom Spotlight dan nog steeds bestanden niet ziet? Spotlight ziet namelijk ook bepaalde JPG’s niet… Voor zover van belang merk ik nog op dat ik gebruik maak van FileVault.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.